Čisté výnosy firmy za tři měsíce do konce září meziročně klesly o 33 procent na 134,5 miliónu USD (asi 2,35 miliardy Kč). Informovala o tom v úterý Romana Tomasová ze CME.

"Výdaje do reklamy klesly o 30 procent oproti roku 2008. Jsme přesvědčeni, že trhy dosáhly dna," uvedl generální ředitel společnosti CME Adrian Sarbu s tím, že makroekonomické prognózy na rok 2010 se zlepšily. Společnost tak očekává, že reklamní trhy budou následovat růst hrubého domácího produktu. Prioritou pro příští rok je podle ředitele CME přeměnit vysokou sledovanost a vysoký podíl na trhu ve vyšší výnosy.

V České republice se CME za tři měsíce do konce září snížily čisté výnosy o 26 procent na 53,8 miliónu dolarů (asi 0,94 miliardy Kč). Zisk před započtením daní, odpisů a úroků (EBITDA) klesl o zhruba 43 procent na 17,8 miliónu USD (zhruba 311 miliónů Kč).

CME působí kromě České republiky rovněž na Slovensku, v Bulharsku, Chorvatsku, Slovinsku, Rumunsku a na Ukrajině. Její televizní stanice mohou sledovat desítky miliónů lidí.