Posilující koruna v první polovině roku zapříčinila, že část dovozců nových vozů začala auta nabízet za ceny podle aktuálního denního kurzu. Tento model uplatňují například BMW, Audi, ale i další značky. Jiné značky, jako například Ford, mají ceny sice dané na dlouho dopředu, musejí ale reagovat na situaci na trhu a nabídky konkurence. Od začátku roku česká měna vůči euru posílila zhruba o dvě koruny.

Modely BMW tak od března do konce srpna zlevnily v průměru o devět až 11 procent. Například sedan 320d se 1. března prodával za 911 331 Kč, na začátku září firma počítá s cenou 831 775 korun.

Akční nabídky táhnou

Vedle snižování ceníkových cen firmy stále přicházejí s časově omezenými akčními nabídkami. Například Opel v srpnu snížil ceny a zároveň přišel s novými akčními nabídkami. "Díky plošnému snížení ceníkových cen v řádu desítek tisíc korun na naprostou většinu osobních modelů a novým akčním pobídkám mají zákazníci možnost získat nový vůz se slevou až 200 000 Kč," uvedl mluvčí Martin Hejral. Například model Meriva Essentia 1,4 16V firma prodává od 269 900 Kč.

Ford Focus sice ceníkově zlevnil v základním provedení zhruba o 13 000 korun na 417 000 Kč, v akci jej ale lze s lepší výbavou pořídit již od 350 000 korun.

Zlevnila i nejsilnější značka na trhu, domácí Škoda Auto. V rámci nabídky Edition 08 klesla nabídka základního modelu Fabie o 10 000 korun a Octavie o 25.000 Kč. U vybavenějších modelů jsou slevy o desítky tisíc vyšší.

Nejlevnější auta na trhu se drží těsně pod hranicí 150 000 Korun. Za tuto cenu lze při financování leasingem pořídit například Fiat Panda nebo Hyndai Atos.