Telecom pokutoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v roce 2004. Nelíbilo se mu, že firma nabízí zákazníkům, především firmám, věrnostní smlouvy. V nich si klienty zavázala, že protelefonují potřebný objem hovorů. Pokud se tak nestalo, stejně museli sumu zaplatit, jako by ji protelefonovali.

Za protisoutěžní označil ÚOHS i povinnost používat na pevných telefonních linkách služeb Českého Telecomu a vázání smluv na rok až pět let.

Telefónica pokutu zaplatila, ale odvolala se proti ní. Soud ji v roce 2006 potvrdil, s dalším odvoláním ale firma nyní uspěla.

Pokud by soud v novém řízení rozhodl, že pokuta byla neoprávněná, stát by ji musel Telefónice vrátit.

Pokuta 71,8 miliónu byla v roce 2004 do té doby nejvyšší. Telecom ale poté dostal ještě další pokuty. Třeba 205 miliónů za nabídku tarifů s hovorovými kredity nebo volnými minutami.