Článek
Nay na Slovensku provozuje 22 obchodů a s loňskými tržbami okolo šesti miliard slovenských korun má na tamním trhu zhruba čtvrtinový podíl.
Z internetových stránek nabízejících práci se Novinkám podařilo zjistit, že Nay nyní hledá pro nový obchod v Třebíči vedoucího prodejny. Nástup by měl být v červenci.
Vedení společnosti Nay ale své další plány v Česku kvůli konkurenci drží pod pokličkou. "Zatím nebudeme poskytovat bližší informace," řekla mluvčí společnosti Nay Tatiana Onderková, která ale již dříve uvedla, že Nay plánuje vstoupit na český trh letos.
Češi ročně za elektroniku utratí několik desítek miliard korun a jejich výdaje rostou. Celková hodnota domácích spotřebičů, spotřební elektroniky a telekomunikační techniky, které lidé zakoupili v roce 2005 na domácím maloobchodním trhu, podle údajů agentury GfK vzrostla proti předchozímu roku o 2,5 procenta na zhruba 45,3 miliardy korun.
Konkurence na českém trhu s elektronikou je silná, a zejména to platí pro větší města, kde obchodníci vedou cenovou válku o zákazníky. V posledních letech kvůli tomu zmizelo z českých a moravských měst kolem 400 prodejen s elektrospotřebiči a jejich počet se snížil zhruba na 1200.