„Chceme, aby v České republice vznikla luxusní nádraží, jako v západní Evropě. V Brně pronajmeme lokalitu partnerovi na 40 let. Teď aktuálně se už staví v Praze na hlavním nádraží, v Teplicích, Havlíčkově Brodě, v Kolíně i v Mariánských Lázních. Dalších 29 nádraží má z výběrových řízení už své partnery a připravuje se jejich přeměna,“ řekl Žaluda.

Rekonstrukce odstartuje po podpisu smlouvy se společností Brno new station development, která zvítězila ve výběrovém řízení a budoucí vzhled nádraží navrhla. ČD odhadují, že viditelná oprava by měla začít v druhé polovině roku.

Nejprve se práce rozběhnou ve vnitřních prostorech prostory pro cestující či na fasádě budovy.

Předběžné plány počítají c podzemními garážemi. Řez stavbou v ulici Benešové.:. Předběžné plány počítají c podzemními garážemi. Řez stavbou v ulici Benešové. Vizualizace: Ateliér Brno/Petr Hrůša, Petr Pelčák, Vít Zenkl
Se snahou opravit mnohdy nevábivě vypadající nádraží v tuzemsku přišly České dráhy již před třemi lety. Cílem je zmodernizovat více než šedesátku nádraží. Mezi největší a asi i nejočekávanější projekty patří renovace pražského hlavního nádraží. To je pověstné svými odpudivými prostory, kde se daří jen bezdomovcům a prostituci.

Nádraží opravuje italská firma Grandi Stazioni. Té se po dlouhé době podařilo připravit první obchodní prostory. Plánovaná přestavba se potáhne ještě několik let.