Hlavní předností „pivního skla“ má být váha. Ta má být snížena téměř na polovinu od předešlých sklenic.

„Kromě snížení hmotnosti sklenice bylo hlavním záměrem sjednocení designu s ostatními prvky portfolia značky, jako je například džbánek nebo pohár s nožkou,“ řekl Vladimír Přibil z marketingu Plzeňského Prazdroje.

Původní typy sklenic budou nahrazeny během dvou let. Pivovar na trh uvede na necelého 1,2 miliónu kusů.

Doposud je v tuzemských restauracích a hospodách na osm a půl miliónu sklenic ze sedmi různých modelů.

Tak vypadá historie sklenic Pilsner Urquel.:. Tak vypadá historie sklenic Pilsner Urquel. Foto: Plzeňský Prazdroj
Jen za posledních dvacet let pivovar vypustil do světa šest druhů sklenic. „Sklenice jsou designovány především s ohledem na maximální praktičnost pro uživatele, a to jak pro obsluhu restaurací, tak především pro zákazníka. Podařilo se nám vytvořit sklenici, která splňuje všechny požadavky moderní gastronomie ve spojení se současným designem,“ komentoval designér Rony Plesl.

Rony Plesl:
Vystudoval pražskou Vysokou školu umělecko-průmyslovou, konkrétně působil v ateliéru sklo-šperk. Pracuje jak pro tuzemské, tak i světové sklárny. Na trhu se objevily jeho sklenice také pro Mattoni, Aquilu a Staropramen. Dostal několik ocenění za design. Vystavoval v USA, Rakousku, Belgii, Nizozemsku a Německu.