"Výsledky společnosti Ahold Czech Republic bohužel nekomentujeme, jelikož tato společnost konsoliduje své hospodářské výsledky v rámci Ahold Central Europe," řekl mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr.

Obchodní marže Ahold Czech Republic loni činila zhruba devět miliard korun. Na druhou stranu její náklady na služby byly pět miliard korun, osobní náklady obnášely 2,8 miliardy korun, odpisy dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku dosáhly přibližně miliardy korun a další miliardu korun si vyžádala spotřeba materiálu a energie. V součtu tyto hlavní náklady dosáhly přibližně deseti miliard korun.

Nizozemský obchodní řetězec Ahold v loňském roce zvýšil celkový zisk na 915 milionů eur (24,4 miliardy korun) z předchozích 146 milionů eur (3,9 miliardy korun). Jeho celkové tržby vzrostly o dvě procenta na 44,9 miliardy eur (1,2 bilionu korun). Ahold se loni pod tlakem investorů rozhodl prodat prodejny na Slovensku i v Polsku a své aktivity ve střední Evropě zaměřil pouze na Českou republiku.

Ahold Czech Republic ale loni patřil mezi nejvíce ztrátové obchodní řetězce působící na tuzemském trhu. Například společnost SPAR Česká obchodní společnost (SPAR ČOS), která v Česku provozuje 24 hypermarketů Interspar a jeden supermarket Spar, loni zvýšila ztrátu na 574,7 milionu ze 167,9 milionu korun v roce 2005. Tržby SPAR ČOS výrazně vzrostly na 10,9 miliardy korun ze zhruba tří miliard v roce 2005.

Tesco také prodělalo

Ztrátová byla v posledním finančním roce končícím letos v únoru také společnost Tesco Stores ČR, jejíž prodělek po několika ziskových letech činil 155,8 milionu korun. Tržby společnosti i díky loňskému převzetí 27 supermarketů Edeka a 11 hypermarketů Carrefour meziročně vzrostly zhruba o 9,4 miliardy na 34,7 miliardy korun. Ztrátu 220 milionů korun loni v Česku vykázala i Delvita, která letos v červnu prodala 97 svých supermarketů obchodnímu řetězci Billa. Diskontní prodejny Lidl v posledním roce hospodařily se ztrátou 880 milionů korun při tržbách 13 miliard korun.

V loňském roce se naopak dařilo diskontním prodejnám Penny Market, které v Česku zvýšily čistý zisk na rekordních 468 milionů z 319,5 milionu korun v roce 2005. Tržby obchodního řetězce Penny Market, který na konci loňského roku měl v ČR 164 prodejen, vzrostly na 16 miliard korun ze zhruba 14 miliard v roce 2005. Hypermarkety Kaufland v předchozím roce zvýšily zisk na 1,156 miliardy z 871,95 milionu korun ve finančním roce 2005. Tržby Kauflandu činily 27 miliard korun.