Z pohledu reklamních investic do médií nenabízí letošní rok žádné mimořádné příležitosti pro růst. "Je šedý rok," komentoval situaci marketingový ředitel ARBOmédia Štěpán Wolde.

Za TV reklamu by měly firmy letos utratit 8,7 miliardy Kč, za reklamu v novinách a časopisech rovných šest miliard korun. To je o 4,3 procenta méně ve srovnáním s rokem 2006.

Diváky odrazuje televizní nuda

Na televizi se v Česku dívá stále méně lidí. Řada z nich dává přednost  internetu nebo DVD. Řadu diváků odrazuje jednotvárná programová nabídka a naopak láká ven nadprůměrně pěkné počasí.

Letos v dubnu se lidé dívali podle peoplemetrového měření ATO-Mediaresearch na televizi dvě hodiny a 59 minut denně, což je nejméně ve srovnání se stejnými měsíci od roku 2003, kdy lidé věnovali televizním pořadům v průměru kolem 3,5 hodiny denně.

"Domnívám se, že si za to televize mohou samy," podotkl Wolde k menšímu zájmu lidí o TV pořady. Podle něj totiž divák nemá již delší dobu z čeho moc vybírat. Televize nabízí a nabízely stejné formáty, například původní televizní seriály.

Wolde ale míní, že pokles je mimořádný a dočasný. "Není to nic kritického, není to tak, že by televize odcházela z trhu," řekl. "Bude záležet, s jakou programovou nabídkou přijdou televize na podzim," dodal.