Hlavní obsah

Změna klimatu, nejistá budoucnost, růst cen. Kampaň cílí na obavy mladých

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Obavy a stres ohledně budoucnosti zažívá podle nejnovějších průzkumů mnoho mladých lidí po celém světě. Dnešní mládež čelí vysoké míře stresu souvisejícího s růstem cen, nejistou budoucností a změnou klimatu. Koncept nízkouhlíkového životního stylu jako lék na úzkost a nedostatek peněz představuje nová kampaň organizace Člověk v tísni.

Foto: Václav Lang, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Kampaň počítá se zapojením influencerů formou tematicky zaměřených výzev a míří především na generaci Z a mileniály. Její kreativitu i provedení má v Česku a v zahraničí na starosti agentura CZECH PROMOTION. Startuje 22. dubna symbolicky na Den Země.

„Lidé si často myslí, že žít ekologicky je nákladné nebo že je to urputný a marný boj. My se v rámci kampaně snažíme na příkladech ukázat, že tzv. nízkouhlíkový životní styl vám nejen ušetří peněženku, ale také učiní váš život jednodušší, budete zdravější a více času trávit se svými bližními. A jako bonus – významně tím přispějete k odvrácení nejhorších dopadů změny klimatu,“ říká Jakub Zelený, poradce pro změnu klimatu z organizace Člověka v tísni.

Mořský plankton se v důsledku globálního oteplování posouvá směrem k pólům

Věda a školy

Do kampaně se v České republice zapojí influenceři, kteří budou zveřejňovat praktické výzvy tematizované udržitelným životním stylem, do které zapojí své fanoušky.

Spolu s tím se uživatelům sociální sítě dostane celá řada užitečných doporučení, tipů a dalšího vzdělávacího obsahu na instagramovém profilu 1planet4all. V rámci kampaně proběhne i live stream a diskuse s influencery.

Očima klimatologa: Změny pocítíme už v příštích desetiletích

Věda a školy

„Jsem velmi rád, že na této kampani můžeme pracovat. U podobných témat je správná volba komunikace opravdu důležitá – generaci Y i Z je potřeba zaujmout, na chvíli zastavit a motivovat k akci, anebo alespoň k zamyšlení. Před návrhem komunikace jsme měli k dispozici robustní výzkum o vnímání, bariérách i obavách mladé generace z dopadů klimatických změn. Výzkum je vždy základ funkční komunikace a předpoklad úspěšného výsledku kampaně,” říká ředitel online divize CZECH PROMOTION Adam Hazucha.

Kampaň bude probíhat kromě České republiky také v Estonsku, Španělsku a Portugalsku. S využitím sociálních sítí se tím v rámci kampaně otevírá prostor pro sdílení zkušeností, názorů či pocitů mladých lidí z propagovaných výzev i napříč zeměmi.

Reklama

Výběr článků

Načítám