Hlavní obsah

Praha plánuje velkokapacitní elektrobusy na letiště, postaví jim troleje

Novinky, Renáta Bohuslavová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Praha plánuje do tří let zavést velkokapacitní elektrobusy na letiště. Měly by jezdit na trasách autobusových linek 119, 131 a 191. Na pondělní tiskové konferenci to řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Novinka by měla zvýšit přepravní kapacitu a také by měla být ekologičtější. Odhadované náklady jsou 830 milionů korun.

Foto: Letiště Václava Havla Praha

Terminál 2 pražského letiště

Článek

„Rozhodli jsme se elektrifikovat linky na letiště. Budou tam moct být velkokapacitní autobusy nebo trolejbusy. Je to i v rámci našeho klimatického závazku. Záměr by měl být realizován do tří let,“ řekl na pondělní tiskové konferenci náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Mělo by jít například o linku 119, která jezdí od stanice metra Nádraží Veleslavín na letiště Václava Havla. Elektrobusy by současně kromě plnění ekologického záměru měly mít až o 40 procent větší kapacitu než stávající autobusy.

Náklady na vybudování trati náměstek odhaduje na 230 milionů korun, dalších 600 milionů by mělo být následně vyhrazeno na nákup nových autobusů, kterých město plánuje pořídit až 20.

Linka je přetížená

Podle náměstka je linka v současné době přetížená. „Zavedením nového způsobu dopravy očekávám i zvýšení komfortu pro cestující,” dodal Scheinherr s tím, že Praha chce elektrodopravu po městě rozšiřovat.

Magistrát chce pořídit elektrobusy s takzvaným dynamickým dobíjením. Vozy bude pohánět baterie, kterou bude možné za jízdy na některých místech dobíjet z troleje. Nové trolejové vedení chce Praha vybudovat obousměrně na některých místech v úseku mezi Nádražím Veleslavín, Dědinou a Terminálem 3. Trolej by měla mít v součtu délku 4,8 kilometru. Dobíjecí trolej by byla rovněž v obratišti na Veleslavíně a na letišti.

Trať by podle náměstka měla být využívaná i pro tramvaje a do budoucna by měla mít napojení i na plánovanou rychlodráhu na letiště, se kterou se počítá do roku 2028.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám