Hlavní obsah
Mapa pražského metra včetně připravované trasy z Písnice do Vysočan. Foto: Novinky.cz s použitím Mapy.cz

Plánované metro D by mohlo vést i na Žižkov a do Vysočan, rozhodli radní

Plánovaná trasa metra D by podle radních měla z náměstí Míru pokračovat přes Žižkov do Vysočan. Rada hlavního města v úterý uložila Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby začal pracovat na změně územního plánu, která by to umožnila. Případná odbočka na náměstí Republiky zůstává rovněž ve hře.

Mapa pražského metra včetně připravované trasy z Písnice do Vysočan. Foto: Novinky.cz s použitím Mapy.cz
Plánované metro D by mohlo vést i na Žižkov a do Vysočan, rozhodli radní

„Uložili jsme IPR, aby zahájil pořizování změny územního plánu k vedení trasy metra D severně od stanice Náměstí Míru. Zároveň jsme uložili IPR prověřit další trasování na sever od stanice metra B Vysočanská. Považujeme za důležité trasu stabilizovat, a to zejména proto, abychom předešli problémům s výkupy pozemků,” řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Trojkoalice/SZ).

Trasa je zanesena v územním plánu pouze jako územní rezerva, v novém Metropolitním plánu je pak ukončena na náměstí Republiky. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které se vyplatí vést trasu z Vinohrad na náměstí Republiky kvůli lepší využitelnosti trasy. Zda na náměstí povede, ale není jasné.

„Těch variant je tam více a je na IPR, jak je připraví a obhájí. Vedení přes náměstí Republiky má své výhody i nevýhody. Zůstává to otevřené,” řekla Kolínská.

Možné napojení na trasu C

Podle Kolínské má IPR za úkol prozkoumat ještě možnost prodloužit následně trasu z Vysočanské dále na sever na Prosek, kde by se napojila na trasu C.

Jako první se má na lince D začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Metro D spojí centrum s jižní částí města. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chtěla na stavbu čerpat dotace z evropských fondů, peníze však nezíská. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.

O výstavbě trasy D coby jedné z priorit metropole hovoří představitelé Prahy posledních několik desetiletí. Stavět se ale stále nezačalo.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků