Hlavní obsah

Metro D má vést v územním plánu na Žižkov a do Vysočan

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Vedení Prahy hodlá vizionářsky zanést do Metropolitního plánu, který se teprve připravuje, pokračování neexistující trasy metra D na Žižkov a do Vysočan. V úterý to oznámil předseda magistrátního dopravního výboru Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice).

Foto: Novinky.cz s použitím Mapy.cz

Plánovaná druhá část trasy metra D z náměstí Míru na Vysočanskou

Článek

Trasa je v současném plánu vymezena pouze jako územní rezerva, v novém Metropolitním plánu je pak ukončena na náměstí Republiky.

Kromě zanesení trasy do nového Metropolitního plánu chce město v tom stávajícím přeměnit zmíněnou rezervu na závazný návrh. „To je důležité proto, aby mohlo město jednak vykupovat a zasmluvňovat si pozemky pro budoucí výstavbu. To nesnese odkladu. Právě tohle, že to nebylo v minulosti dostatečně rychle provedeno, je u jižní části (z Pankráce do Písnice) zdrojem problémů,” řekl Stropnický. Praha a Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) mají u první části trasy problémy s výkupy pozemků.

Pražští zastupitelé by měli na čtvrtečním jednání uložit radním hlavního města, aby přikázali Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby změny do plánu zanesl. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které se vyplatí vést trasu D z Vinohrad na náměstí Republiky. Důvodem je lepší využitelnost trasy.

O autorství nápadu směřovat zatím neexistující trasu přes Žižkov do Vysočan se Stropnický pře s náměstkem primátorky pro dopravu Petrem Dolínkem (ČSSD). [celá zpráva]

Jako první se má výhledově začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru.

Linka D, o níž se uvažuje již od 80. let minulého století, by po své výstavbě měla spojit centrum s jižní částí města. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.

Prozatím se Praha v dopravě potýká s dílčími problémy v podobě mnoha uzavírek a havarijního stavu přemostění, které komplikují dopravu. Prodloužení desítky let připravované linky D bude nepochybně stejnou výzvou jako dokončení silničních okruhů či výstavba rychlého spojení na letiště.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám