Hlavní obsah
Dokončovací práce na novém úseku dálnice D3. Archivní snímek Foto: Vladimír Vácha, Právo

Nová část D3 je otevřená pár měsíců. A už se frézuje

Necelé tři měsíce od zprovoznění dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí už nastávají první komplikace. Stavbaři sice stihli předtermín na začátku léta, ale nyní si to vybralo svou daň na asfaltu, který musí znovu frézovat, a provoz je tak sveden v některých úsecích do jednoho pruhu.

Dokončovací práce na novém úseku dálnice D3. Archivní snímek Foto: Vladimír Vácha, Právo
Nová část D3 je otevřená pár měsíců. A už se frézuje

Místo, aby řidiči svištěli po novém povrchu rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, courají se v některých místech i padesátkou.

„Dálnice byla dána do předčasného užívání a stále některé objekty od dodavatelských firem přebíráme. To znamená, že opravy, které se tam provádějí, jsou zcela v jejich režii,“ řekl Právu ředitel českobudějovické Správy ředitelství silnic a dálnic Miloslav Ouředník.

Dále upozornil, že na jednom z úseků, který je dlouhý 200 až 250 metrů k sobě dobře nepřilehly dvě vrstvy povrchu a jedná se nyní o klasickou reklamaci, kterou stavební firma, jež úsek stavěla, odstraní s největší pravděpodobností do konce září.

Dodavatelem reklamovaného úseku je společnost Colas a jde o část dálnice zhruba 1,5 km za mostem Koberný.

Na novém úseku dálnice však také na řadě míst chybí oplocení a hrozí střet automobilů se zvěří.

„Vyzvali jsme ŘSD k rychlé nápravě. V otevřeném úseku evidujeme už pět střetů se zvěří. Při zatím nejvážnější nehodě vjel do stáda divočáků kamion. Na místě zůstaly čtyři uhynulé kusy,“ konstatoval jihočeský policejní mluvčí Milan Bajcura.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků