Hlavní obsah

Hodonínský dům pro seniory po tornádu povstane z trosek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hodonín

Naprosto neobyvatelné, k tomu pro často nemohoucí seniory, se po tornádu stalo krajské zařízení sociálních služeb S–centrum v Hodoníně. Klienty museli zaměstnanci hned po úderu živlů odvézt do náhradního ubytování a řešilo se, jestli se budou moci do budovy vůbec ještě vrátit. Nakonec statik rozhodl, že budova je sice výrazně poškozená, ale stabilní.

Foto: S-centrum Hodonín, Právo

Centrum pro seniory v Hodoníně tornádo zle poničilo.

Článek

Nachystaná oprava by měla domov pro seniory výrazně zlepšit oproti stavu před katastrofou.

„Nejde pouze o opravu střechy či oken, zaměřujeme se i na to, aby zařízení odpovídalo současným materiálně-technickým standardům, bylo komfortnější pro klienty i pro zaměstnance. Také se chceme poučit z živelní katastrofy, která zařízení postihla, a zaměřit se více na možnosti evakuace,“ prohlásila krajská radní pro sociální politiku Jana Leitnerová (piráti).

Pomáhali po tornádu, přitom ukradli notebooky a elektroniku

Krimi

„Skelet budovy je v dobrém stavu a pevně věřím, že nynější stav využijeme jako příležitost pro další zvýšení kvality prostředí. Řeč je i o snížení energetické náročnosti a úpravách s ohledem na měnící se cílovou skupinu klientů,“ řekla radní.

Obyvatelé hodonínského S–centra byli týden po tornádu v dočasném krizovém ubytování, nyní už jsou ale všichni v dlouhodobém ubytování v jiných sociálních zařízeních. Nešlo přitom o jednoduchou věc, protože různí klienti mají různé potřeby na péči i ubytování. Zaměstnanci centra spolu s krajským odborem sociálních věcí ale nakonec dokázali tento rébus vyřešit.

Lidé po tornádu žádají o příspěvky celkem za 1,5 miliardy korun

Domácí

„Znovu musím poslat dík i do zařízení, která naše klienty přijala. Osobně jsem se byla podívat v několika zařízeních, abych si ověřila, že klienti a klientky mají péči, kterou potřebují, a zároveň jsem s některými měla možnost promluvit a zjistit, jak se jim daří,“ děkovala za projevenou solidaritu Leitnerová.

Najít místa bylo potřeba nejen pro klienty, ale také pro personál. „Rozhodli jsme se nabídnout zaměstnancům přímé péče, aby posílili personálně ta zařízení, kam zamířili i klienti. Znají se, mají navázané vztahy, takže nám to dávalo i logiku. Velmi oceňuji, že opravdu všichni zaměstnanci z S-centra chtěli dál pokračovat v péči a práci a že jsme našli pro všechny místo,“ dodala radní s tím, že kraj také pomohl zajistit psychologickou podporu a řeší i další možnosti zaměstnání pro pracovníky v nepřímé péči.

Reklama

Výběr článků

Načítám