„Máme platné stavební povolení a můžeme začít stavět. Otevřít lávku chceme už příští rok v létě. Nová Trojská lávka bude široká minimálně čtyři metry a nově na ní budou moct společně fungovat pěší i cyklisté. V případě potřeby po ní přejede také vozidlo Integrovaného záchranného systému,” uvedl Scheinherr.

Zájemci o výstavbu lávky mají do konce května čas poslat městu žádosti o účast v soutěži a prokázat svou kvalifikaci. Následně budou mít 15 dní na návrh nabídek. Samotná výstavba začne začátkem letošních prázdnin.

🌉 STAVÍME MOSTY! 🌉 Troja se znovu spojí s Císařským ostrovem! Získali jsme stavební povolení a v létě po více než roce...

Zveřejnil(a) Adam Scheinherr dne Čtvrtek 16. května 2019

Zřícenou lávku vystřídá nová, ocelově vyztužená konstrukce, kterou bude snazší kontrolovat a udržovat. „Nová lávka bude mít životnost 100 let a oproti té původní nebude zevnitř korodovat a její stav budeme moct účinně kontrolovat,” sdělil náměstek.

Minulé vedení města plánovalo před výstavbou stálé lávky nejprve stavbu provizorní lávky s životností 30 let. Lávka se zřítila 2. prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Město každému ze zraněných dalo 50 000 korun. Na dalším odškodnění se město domluvilo letos v lednu s pojišťovnou, která začala odškodné vyplácet ještě před ukončením policejního vyšetřování. Policisté při vyšetřování nehody již obvinili dva muže z obecného ohrožení.

Praha vyplatí dvěma poškozeným po pádu lávky v Troji nejméně pět milionů

Praha má s mosty dlouhodobě problémy. Ve špatném stavu je hned několik mostů přes Vltavu, mezi nimi například Libeňský, Hlávkův nebo Palackého most. Libeňský most musel být dokonce na začátku loňského roku zcela uzavřen pro MHD a auta. Na zmíněných mostech město prostřednictvím Technické správy komunikací (TSK) již zahájilo diagnostiku.