„Celou dobu prosazuji výstavbu městského okruhu podle stávajícího návrhu a jsem rád, že město nebude vynakládat peníze a čas odborníků na varianty, které nikomu nic nepřinášejí. Hlavní je udělat všechny kroky k získání potřebných povolení k výstavbě varianty Vlasta,” řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Podle dokumentu, který radní schválili, povrchová varianta zvaná duál nemá například platné stanovisko EIA, které určuje vliv stavby na životní prostředí. To by opozdilo výstavbu. „Povrchové řešení je v podstatě stav současný s drobnými úpravami bez možnosti dalšího rozvoje,” píše se v dokumentu.

Diskuse o vedení trasy způsobila v minulosti rozkol ve vládnoucí koalici. ANO a ČSSD prosazují variantu Vlasta z Pelc-Tyrolky (tedy mimoúrovňové křižovatky ulic Argentinská a Povltavská za mostem Barikádníků) do Štěrbohol s několika tunely.

Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.

Začátek stavby nejdříve 2024

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Hotov je v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Na vnějším okruhu je v provozu zhruba polovina. Nejblíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, která by se mohla začít stavět v roce 2019. V případě dokončení vnitřního okruhu, kde schází úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy, se nyní hovoří o začátku stavby v roce 2024.