Celkem 38 procent lidí pomlázku kupuje, třetina ji přímo plete. Velikonoční vajíčka barví 62 procent lidí. Češi utratí před Velikonocemi za potraviny v průměru 1140 korun.

Téměř dvě třetiny (63 procent) domácností v Česku na Velikonoce barví vajíčka a zdobí si domácnost velikonočními dekoracemi. Na Karlovarsku a Plzeňsku barví vajíčka dokonce devět domácností z deseti, naopak v Moravskoslezském kraji to jen 42 procent domácností.

Velikonoční tradice? Češi zapomínají na kostel

K nejčastěji dodržovaným velikonočním zvyklostem patří tradiční koleda s pomlázkou, kterou dodržuje 41 procent lidí a pečení beránků, jemuž se věnuje 43 procent lidí. K pečení mazanců se v průzkumu přihlásilo 36 procent respondentů. Do kostela o Velikonocích chodí 15 procent Čechů, kteří svátky slaví.

Přes 27 procent dotazovaných uvedlo, že slaví Velikonoce proto, že „jen udržují tradici”, 29 procent slaví tyto svátky rádo a téměř čtvrtina kvůli dětem. Muži nejčastěji odpovídali, že slaví Velikonoce rádi a ženy kvůli dětem.

O velikonočním pondělí platí zákaz prodeje v obchodech nad 200 metrů čtverečních.