„V půlce července město zadá externí studii, která prověří možnost zkapacitnění některých komunikací. Zároveň paní náměstkyně (Petra) Kolínská (SZ) předloží v půlce července zadání započetí změny územního plánu v tom rozsahu, jaký potřebuje městský investor a následně projektanti,” řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Dlouhodobě plánovaná varianta s pracovním názvem Vlasta počítá s dalšími tunely v oblasti Balabenky. Toto řešení však odmítala Trojkoalice, která preferuje vedení dopravy po dvou stávajících trasách.

Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.

Ani přes přípravu studie se nezastaví přípravné práce na stavbě okruhu. Tunelová varianta, která má kladné stanovisko EIA, by se v ideálním případě mohla začít stavět v roce 2023. Úsek o délce přes 10 kilometrů by měl přijít na zhruba 40 miliard korun.

Městský okruh Prahy
Městský nebo také vnitřní okruh staví hlavní město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.