Podle Postráneckého, jehož funkce je nazývána superúředníkem, se Geuss ujal funkce na konci roku 2014 po výběrovém řízení na základě jmenování, nikoli podle služebního zákona. Podle náměstka pro státní službu to bylo špatně, služební místo by mohl obsadit člověk v pracovním poměru pouze na záskok.

Když bylo v roce 2015 místo znovu obsazováno, tentokrát už podle služebního zákona, neměl být Geuss podle Postráneckého do výběrového řízení vůbec pozván, neboť v té době nebyl státním úředníkem, jak stanovuje zákon o státní službě.

Tehdy Geuss ve výběrovém řízení zvítězil znovu. Výsledek výběrového řízení Postránecký zrušil, což Geuss napadl u soudu, který mu v úterý dal za pravdu.

Spor o výklad zákona

„Soud se neztotožnil se závěry žalovaného, že by mělo být postupováno podle zákona o státní službě, protože tento postup nebyl vůbec možný,“ řekl předseda soudního senátu Slavomír Novák.

Služební zákon totiž nabyl účinnosti až 1. ledna 2015, Geuss byl přitom jmenován už 14. listopadu předešlého roku. U druhého výběrového řízení byl tedy Geuss řádným účastníkem a nemohl z něj být vyloučen, protože po 1. lednu začal být ve služebním poměru.