Zastupitelé pověřili Peteru jednáním s hlavním městem, dotčenými obcemi, Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Úřadem vlády o majetkoprávním vypořádání pro výstavbu parkovišť. Středočeské zastupitelstvo také odmítlo záměr Prahy omezit tranzitní kamiónovou dopravu na území metropole v souvislosti s nedokončeným silničním okruhem a požaduje, aby hlavní město od těchto plánů upustilo.

Srpnové rozšíření zón placeného stání v Praze 5 a 6 komplikuje parkování Středočechům, kteří do metropole dojíždějí do zaměstnání. Kraj už před měsícem vyzval Prahu, aby zóny nezaváděla. Vedení města to tehdy odmítlo s odkazem na radnice, které si zóny přejí.

Zóny jsou určeny pro obyvatele městských částí, nikoli pro komfort dojíždějících.náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD)

"Do platnosti zón již zasahovat nemohu, nicméně je v kompetenci každé městské části možnost zneplatnit své zóny. Zóny jsou určeny pro obyvatele městských částí, nikoli pro komfort dojíždějících," řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). K pondělní výzvě se vyjadřovat nechtěl.

Podle Krnáčové vycházejí zóny primárně vstříc lidem, kteří v Praze bydlí a platí daně. Při jejich odstranění by rezidenti opět neměli kde zaparkovat. "Je zajímavé, že pan Petera s tím přichází jen pár dnů před volbami, přitom o jejich zavedení ví dlouhou dobu. Nehodlám se podílet na jeho kampani a také bych mu ráda připomněla, že to byl právě Středočeský kraj, kdo dlouhou dobu blokoval dostavbu Pražského okruhu, zejména části 511," sdělila Krnáčová.

Tyto věci spolu podle ní souvisí, protože okruh výrazně zlepší propustnost Prahy, což bude mít vliv na parkování v okrajových částech města.

Kde jsou a budou v Praze zóny placeného státní

Kde jsou a budou v Praze zóny placeného státní

FOTO: David Ryneš, Novinky

Skopeček: Petera je málo aktivní

Předseda opoziční ODS Jan Skopeček novinářům řekl, že hejtman Petera je v otázce zón, ale i výstavby chybějící části Pražského okruhu a záměru Prahy zakázat vjezd kamiónům do města málo aktivní a pouze reaguje na magistrátní politiku. Petera to odmítl. Pokládá ale za skandální, že mu nebylo umožněno účastnit se nedávného jednání pražské rady o těchto záležitostech.

"Vidím to jako selhání a věřím tomu, že už se to nebude opakovat," řekl na adresu pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO).

Středočeský kraj již připravuje v rámci tohoto programu více než 3800 parkovacích míst.hejtman Miloš Petera (ČSSD)

Podle Petery se už do věci vložil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), s nímž se hejtman sejde v pátek. "Jednat bychom chtěli především o zjednodušení procesu majetkoprávního vypořádání pozemků, které nejčastěji vlastní České dráhy a SŽDC," uvedl hejtman.

Přemístění krajského úřadu mimo Prahu

Řešení situace vidí v rozšiřování parkovacích ploch poblíž železničních stanic. Pro tyto projekty je vyčleněna více než miliarda korun v programu integrovaných teritoriálních investic (ITI) v rámci pražské metropolitní oblasti. "Investorem těchto parkovišť budou místní samosprávy, tedy města a obce. Středočeský kraj již připravuje v rámci tohoto programu více než 3800 parkovacích míst a první výzvy by měly být vyhlášeny už v listopadu tohoto roku," dodal hejtman.

Petera v pondělí podle Skopečka získal mandát celého zastupitelstva k tomu, aby s vedením Prahy mohl jednat důrazněji a lépe hájit zájmy lidí z regionu. Pokud Praha svůj postoj nezmění, mohlo by se podle Skopečka začít uvažovat o přemístění krajského úřadu mimo území metropole.

Praha má asi dvě desítky záchytných parkovišť P R s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané je to v Běchovicích.