Hlavní obsah

Praha podpořila tunel na letiště

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Pražští zastupitelé ve čtvrtek podpořili vedení železniční trati z Prahy do Kladna mezi Dejvicemi a Veleslavínem raženým tunelem pod Střešovicemi. Praha 7 žádá zakrýt také trať ve Stromovce, což zastupitelé vzali na vědomí.

Foto: Gabriela Krejčová, Novinky

Ilustrační foto

Článek

"Železniční trať do Kladna je velmi potřebná, ale její podoba nesmí zhoršovat kvalitu života lidí, kteří bydlí v jejím okolí, protože v takovém případě by do značné míry postrádala smysl," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Podle něj nesmí možnost získání evropské dotace na stavbu vést k tomu, že se trať bude stavět jako nezakrytá.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v dubnu deklarovala, že možnost vést modernizované železniční ve dvou ražených tunelech pod zemí prověří. Proti povrchové variantě se dlouhodobě vyslovuje městská část Praha 6.

Foto: David Ryneš, Mapy.cz

SŽDC má rozpracovat variantu přes Střešovice, na obrázku znázorněná žlutou barvou.

Aktuálně preferovaná trasa, kterou loni v létě schválilo ministerstvo dopravy, by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést po povrchu nebo v takzvaném zářezu a poté pokračovat do Kladna s odbočkou na letiště. Měla by vyjít téměř na 20 miliard korun, varianta s tunelem by ji prodražila asi o 3,5 miliardy korun.

Přebytek 12,4 miliardy

Zastupitelstvo v podvečer schválilo i loňský výsledek hospodaření města, které skončilo v přebytku 12,441 miliardy korun. Praha nestihla utratit peníze na investice.

Hlasování o výsledku hospodaření se zkomplikovalo, na poprvé nebylo schváleno a hlasovalo se o něm znova.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám