"Železniční trať do Kladna je velmi potřebná, ale její podoba nesmí zhoršovat kvalitu života lidí, kteří bydlí v jejím okolí, protože v takovém případě by do značné míry postrádala smysl," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Podle něj nesmí možnost získání evropské dotace na stavbu vést k tomu, že se trať bude stavět jako nezakrytá.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v dubnu deklarovala, že možnost vést modernizované železniční ve dvou ražených tunelech pod zemí prověří. Proti povrchové variantě se dlouhodobě vyslovuje městská část Praha 6.

SŽDC má rozpracovat variantu přes Střešovice, na obrázku znázorněná žlutou barvou.

SŽDC má rozpracovat variantu přes Střešovice, na obrázku znázorněná žlutou barvou.

FOTO: David Ryneš, Mapy.cz

Aktuálně preferovaná trasa, kterou loni v létě schválilo ministerstvo dopravy, by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést po povrchu nebo v takzvaném zářezu a poté pokračovat do Kladna s odbočkou na letiště. Měla by vyjít téměř na 20 miliard korun, varianta s tunelem by ji prodražila asi o 3,5 miliardy korun.

Přebytek 12,4 miliardy

Zastupitelstvo v podvečer schválilo i loňský výsledek hospodaření města, které skončilo v přebytku 12,441 miliardy korun. Praha nestihla utratit peníze na investice.

Hlasování o výsledku hospodaření se zkomplikovalo, na poprvé nebylo schváleno a hlasovalo se o něm znova.