Blanka byla otevřena letos v září a denně jí projede více než 60 000 automobilů. Prahu vyšla stavba i s napojením na Strahovský tunel na 43 miliard.

Podle posledních měření ze čtvrtka 29. října Veletržní ulici v Praze 7 projede denně asi 20 500 aut, před zprovozněním Blanky to bylo zhruba 35 000 vozů.

V Argentinské v Praze 7 se počet snížil z 50 300 vozů na 38 100. O necelých 12 procent klesl provoz na Nuselském mostě, nyní tudy projede 68 400 aut denně - Nuselský most však TSK nyní opravuje a provoz je tu omezen. Výsledky měření TSK zveřejnila na svém webu.

Zhoustla doprava ve Strahovském tunelu

Naopak nárůst zaznamenala Patočkova ulice v Praze 6, kde se počet zvedl proti letošnímu jaru asi o 12 000 aut denně na současných 42 000 aut. Z povrchových komunikací, na kterých TSK intenzitu dopravy měří, povoz vzrostl také v ulici v Holešovičkách v Praze 8 nebo Jugoslávských partyzánů v Praze 6.

Celkově ale nejvíce vozidel přibylo ve Strahovském tunelu a v tunelu Mrázovka. V obou případech vzrostl o zhruba 19 procent - Strahovským tunelem projede 65 600 aut, Mrázovkou 69 200 aut. Oba tunely navazují na tunel Blanka a jsou příjezdovými, či odjezdovými komunikacemi Blanky.

Řidiči se ještě učí

Tunel Blanka tvoří tři tunely, Bubenečský, Dejvický a Brusnický. Nejvytíženějším z nich je Brusnický, kterým projede denně 64 200 aut, zbylými dvěma to je něco přes 60 000 vozů.
Podle TSK je ale brzy na zhodnocení dopadu zprovoznění tunelu na dopravu v Praze. "Veškeré výsledky je třeba brát jako prvotní a pouze orientační, neboť řidiči se teprve seznamují s nabídkou nové dopravní stavby," píše se na webu TSK.

Asi šestikilometrový tunel se otevřel letos v září po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála město 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Denně projede tunelem asi 70 000 vozidel.