Průvod vedla takzvaná koňka, tedy otevřený vůz koněspřežné tramvaje z roku 1886. Není proto divu, že Prahou projížděl konvoj velmi pomalu. Stejně jako v letech 1875 až 1905, kdy koněspřežné tramvaje vozily cestující.

Tento letní vůz řídil kočí, kterému stačil pouze bič, opratě a ruční brzda. Průvodčí se vezl na zadní plošině a na starost měl jak prodej lístků, tak obsluhu petrolejových lamp. Koňky sloužily také jako pojízdná reklama, takže každý vůz byl jinak barevný.

Po roce 1889 byl tento vůz označován č. 90 Elektrickými podniky královského hlavního města Prahy předělán tak, aby mohl jezdit za motorovým vozem elektrických drah. Elektřina nahradila také petrolejové lampy.

Salónní a vyhlídkový vůz

Dále byl pro návštěvníky k vidění salónní vůz, nebo jinak řečeno primátorská tramvaj. Ta byla navržena architektem Janem Kotěrou v secesním slohu a v roce 1901 byla dokonce součástí výstavy v Paříži. Po návratu do Prahy jí cestoval hlavně primátor a představitelé města na zasedání rady, do úřadů či na radnici.

Součástí konvoje byl také vyhlídkový vůz z roku 1913. Ten brázdil ulice Prahy až do roku 1972. K vidění byl především na Josefském náměstí, tedy dnešním Náměstí Republiky.

Celkově se do průvodu zapojilo 36 typů kolejových vozidel.

Vozy bylo možné vidět už od devíti hodin v úseku od Mánesova mostu ke Smetanovu nábřeží. V jedenáct hodin tramvajový konvoj odjel přes Smetanovo nábřeží na Národní třídu.

Trasa dále vedla přes Lazarskou, Václavské náměstí, Senovážné náměstí, Masarykovo nádraží, Náměstí Republiky na Štefánikův most až k Výstavišti Holešovice, kde byl tramvajový průvod ukončen.