Možnost zvýšit rychlost by podle sněmovní verze mělo ministerstvo dopravy. Nynější šéf tohoto resortu Dan Ťok ale odmítl, že by to jeho resort dělal. Negativně se k návrhu postavil i prezident Miloš Zeman, který varoval, že by normu obsahující tuto možnost vetoval.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Senátor Jaroslav Kubera (ODS) přirovnal obsáhlost a složitost normy k pohádce Boženy Němcové. „To není zákon, ten musí být jedna, dva, tři,“ dodal Kubera, podle něhož jsou na silnicích pouze tři rychlosti – nulová, přiměřená a nepřiměřená. Kubera se stejně jako někteří další senátoři přimlouval za povolení 150 kilometrů v hodině a zdůrazňoval osobní odpovědnost každého z řidičů.

Cyklisté dál pít nesmějí

Senátoři rovněž odmítli návrh místopředsedy komory Zdeňka Škromacha (ČSSD), který policii zapovídal kontroly cyklistů na alkohol na cyklostezkách. Škromach chtěl dosáhnout toho, aby se u nich mohl alkohol zjišťovat pouze v případě, že by způsobili dopravní nehodu.

Senát navrhl doplnit do zákona možnost ukládat do komunikací v obcích sítě technické infrastruktury, jako je vodovod či elektrické vedení. Podle senátorů by to zvýšilo náklady obcí na výkup pozemků.

Komora rovněž navrhla, aby za vegetaci podél komunikací odpovídal její vlastník. V intravilánu to doposud byly obce.

Normu nyní budou znovu posuzovat poslanci, kteří buď mohou přijmout senátní návrh, nebo setrvají na původně schválené verzi.