S výměnou se původně mělo začít už v dubnu. "Zjistilo se, že v průchodkách je řada nečistot, které bylo třeba odstranit, a následně to kamerovými zkouškami opět vyhodnocovat. Myslím si, že si dodavatelé snaží vzájemně trochu krýt záda, aby nechybovali, takže to trvalo déle," řekl televizi Dolínek.

Pověřený ředitel magistrátního odboru stavebních investic Ondřej Krutský už ve čtvrtek na výboru zastupitelstva řekl, že výměna kabelů v ten den začala.

Dodavatel technologií, ČKD Praha DIZ, na začátku června uvedl, že výměna vodou poškozených kabelů ještě nezačala, protože Blanka není stavebně připravena.

Právě nutná výměna kabelů znemožnila zprovoznění tunelu letos na jaře. Metrostav, který tunel stavěl, se k problému nechtěl vyjádřit. Správce stavby, firma Inženýring dopravních staveb (IDS), ale již dříve na dotaz ČTK uvedl, že není důvod k obavám.

Náklady na problematický tunelový komplex budou proti původním předpokladům nejméně o šest miliard vyšší, přijde na 37 miliard korun.