Více než dvoukilometrový Strahovský tunel navazuje na tunel Mrázovka. Vede ze Smíchova a ústí na hranici čtvrtí Břevnov a Střešovice, takzvanou křižovatku Malovanka, na niž naváže tunelový komplex Blanka. Strahovský tunel tak představuje důležité dopravní spojení Prahy 5 a Prahy 6.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Při uzavírce technici napojí všechny tunely na strahovský velín, odkud je provoz v tunelech řízen. Křižovatku Malovanka čekají stavební úpravy nezbytné pro propojení obou tunelů, píše se v podkladech.

Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde na zhruba 37 miliard korun, by se po opakovaných odkladech měl otevřít v polovině září. Slibují to alespoň politici. A některými zdroji zpochybňovaný termín nedávno znovu potvrdila primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Soudní spory pokračují

Termín byl v posledním roce opakovaně posouván kvůli kabelům, které poškodila vlhkost a je nutná jejich výměna. Do tunelu Blanka natekla voda v roce 2013 vjezdy na Letenské pláni a na Malovance.

Dopravní stavba, kterou zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měla být zprovozněna v roce 2011.

V průběhu let se projekt prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Nadále pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).