Ostrava je jediným místem v Česku, kde se „závodníci“ zastavili. Do moravskoslezské metropole dorazily elektromobily po 13. hodině a po dvou hodinách, kdy se auta nabila, už zase jejich majitelé startovali směr Bratislava. „Na Ukrajině nefunguje moc navigace, svede vás z hlavní cesty na silnice, kde jsou nádherné díry,“ prozradil Jiří Král z Brna, jediný český účastník rallye Kyjev - Monte Carlo, kterou on sám nazývá ekologický Dakar.

Do závodu se přihlásil s vozem Opel Ampera. „Je to takzvaný plug-in hybrid. Není to hybrid, je to vyšší třída hybridu blíže k elektromobilům. Auto jede sto procent času na elektromotor, a když se vybíjí baterky, tak se zapne spalovací motor a ten za jízdy dobíjí baterky. Aby to bylo plně ekologické, tak tohle je v podstatě první Ampera v Evropě, která měla udělaný pohon ještě tak, že palivový agregát může být ethanolový,“ popsal Král svůj bílý opel. Do ostravského Centra bezpečné jízdy Libros s ním dojel jako první ze všech účastníků závodu.

Na závod se vydaly také rarity v podobě elektromobilu paběda .

Na závod se vydaly také rarity v podobě elektromobilu paběda .

FOTO: Pavel Karban, Právo

Podle Dalimila Friče, předsedy představenstva Ostrava bezpečná doprava se na cestu mezi Kyjevem a Monte Carlem vydalo devět elektromobilů, mezi nimi i takové rarity jako paběda či zaporožec. „Oficiálních účastníků je devět, doprovází je ale další vozidla na elektropohon, která se připojují po trase,“ řekl. Pro řadu majitelů elektromobilů je závod výzvou, protože neví, jak daleko dojedou. „Třeba tesly jsou dimenzované až na 350 kilometrů. Etapy jsou tak i postavené, ale slabší vozy ujedou jen polovinu té délky, a tak musí častěji dobíjet.“