Kalousek v úterý před poslanci kritizoval Babišův střet zájmů a poukazoval na některé případy, v nichž se tento konflikt podle něj projevil.

Zmínil případ, kdy se Babiš coby ministr financí zúčastnil snídaně, kterou pořádala společnost Mafra, patřící do Babišova holdingu Agrofert. Kalousek uznal, že se i předešlí ministři financí zúčastňovali podobných akcí, ale na rozdíl od Babiše za to neplatili. „Vždycky to dělali zadarmo. To se však změnilo. Nejsme jako politici, makáme,“ předhodil Kalousek svému politickému soupeři frázi z volební kampaně hnutí ANO.

Tentokrát se ale podle Kalouska na snídani finančně podílel podnik Čepro, který spadá pod Babišův resort.

Obrátil se proto na poslance jiných parlamentních stran: „Jak si myslíte, že by dlouho vydržel některý z vašich ministrů, kdyby si založil PR agenturu a řekl svému státnímu podniku, který mu podléhá: ‚Ty zaplatíš za tu snídani se mnou tolik a tolik‘. To se totiž přesně stalo. Státní podnik Čepro, stoprocentně ovládaný ministrem financí, za snídani s ministrem financí zaplatil soukromé firmě ministra financí 161 tisíc korun. Možná dostali i rohlík navíc,“ prohlásil Kalousek.

Babiš: Bylo to i za Kalouska

„Kalousek znovu lže,“ ohradil se Babiš, podle kterého se na zmíněné snídani nepodílelo Čepro, ale ČEZ.

Nesouhlasí podle něj ani částka. Jednalo se prý o osm snídaní po 25 tisících. Částku 200 tisíc korun už prý kvůli tomu uhradil nadaci ČEZ. Ministr financí se k tomuto případu vyjádřil už dříve během jiné sněmovní debaty s Kalouskem.

„Když pan Kalousek byl ministrem financí, tak jím nominovaný ředitel Čepra se podílel na konferenci Mafry Budoucnost české petrochemie. Bylo to 20. května 2013 a bylo to přímo pod patronací pana Kalouska,“ argumentoval tehdy Babiš.

„Já jsem se zúčastnil snídaně na pozvání Mafry z hlediska vysvětlování evidence tržeb, a jediný státní podnik, který – jak jsem se následně teď dozvěděl – tam byl ČEZ. Takže mluvme tak, jak to je. Mafra to dělá historicky a dělala to i za pana Kalouska i za pana Sobotky, takže já samozřejmě zásadně odmítám toto nařčení,“ dodal.

Řekl také, že by při této filozofii podle něj nikdo nemohl kupovat Lidové noviny nebo Mladou frontu Dnes, vydávané právě Mafrou, případně poslouchat rádio Impuls, které rovněž patří Babišovi.