„Jejich tajemství spočívá v tom, že jsou první, kdo se dozví, kteří hráči ze zatím širších nominací skutečně na šampionátu nastoupí. Od týmů právě k nim jde seznam se jmény a čísly,“ líčí sportovní ředitel organizačního výboru Jan Černý.

„Tady víme dřív údaje, které by asi chtěli znát všichni fanoušci, ale přísnou mlčenlivost máme ve smlouvě,“ řekla jedna ze švadlen.

Dresy už jako polotovar dodává firma Nike, smluvní partner Mezinárodní hokejové federace (IIHF). V Česku na ně pak došívají na záda čísla i jmenovky a nažehlují čísla na rukávy i reklamy.

Rozdíl je v materiálu

„Vizuálně jde o stejné dresy, které se budou během MS prodávat i fanouškům v ceně 2200 korun, ale materiálově jsou naprosto odlišné. Pro hráče se dodávají ve čtyřech různých velikostech, od 58 až po 64, a tady vidíte, že Jágr má 62,“ ukazuje Černý na červenou a bílou sadu dresů národního týmu.

„Na míru se došívají úpravy jednotlivým hráčům, hodně z nich třeba chce zkrátit rukávy,“ doplňuje ředitel, jenž třeba musí řešit i zvláštní požadavek šéfa IIHF.

„René Fasel si vyžádal speciálně rotoped na hotelový pokoj. Švédům, kteří přiletěli jako první, jsme zase vezli stůl na stolní tenis,“ doplňuje Černý.

S hokejovým mistrovstvím úzce souvisí také Škoda Auto, jejíž 23leté partnerství s hokejem patří do Guinnessovy knihy rekordů jako nejdelší sponzoring nějakého šampionátu. „Mistrovství v Česku je pro nás i srdeční záležitostí,“ tvrdí zástupce automobilky Luboš Vlček. Vozový park MS tvoří 50 superbů a octavií se jmény tuzemských hokejových legend.