Datum sdělil ČTK mluvčí Inženýringu dopravních staveb (IDS) Pavel Kočiš a potvrdily to dva na sobě nezávislé zdroje.

Otevření tunelu se už několikrát odkládalo. Naposledy jej město plánovalo na jaro letošního roku, což ale znemožnily problémy s kabely poničenými vodou. Stavba tunelu vyjde Prahu na asi 37 miliard korun.

Možná dokonce už 20. srpna

Termín otevření by se podle IDS, která je dozorem stavby, mohl ještě zkrátit. "Na žádost náměstka primátora Petra Dolínka přislíbil generální ředitel IDS Bohumil Kvasnička , že udělá vše pro to, aby se tunelový komplex Blanka mohl uvést do zkušebního provozu již 20. srpna," sdělil Kočiš.

Datum zprovoznění je zatím domluveno jako předběžné, podle Kočiše bude například záležet na tom, jak rychle se podaří provést zkoušky nových kabelů nebo jak rychle se podaří dílo tzv. komisionálně předat.

Nejdříve otevřít, pak řešit placení 

Kdo zaplatí výměnu poničených kabelů, se budou strany domlouvat až po otevření tunelu – náklady na výměnu se budou řešit na základě původní smlouvy, sporné částky arbitráží.

Vedení Prahy a firma ČKD Praha DIZ podepsaly po několika týdnech neshod v pátek memorandum kvůli výměně poničených kabelů. K memorandu se dnes podle Kočiše připojily také firmy Metrostav a IDS.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit již před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.