Agrofert podal několik stížností na Radu České televize kvůli reportážím v pořadu Reportéři ČT a posléze i stížnost na reportáže Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Rada si ke dvěma vyžádala vysvětlení.

„Nemohu odpovědět nic jiného, než že na stížnost, ve které se neuvádí věcná připomínka, nelze v podstatě odpovědět nic jiného, než že reportáže neměly žádnou věcnou chybu. V těch reportážích není nic, co bychom nemohli dokázat,” řekl Novinkám Wollner.

Už v minulých dnech na to upozornil na svých facebookových stránkách a na Rozpravách o českých médiích pořádaných Fakultou sociálních věd Univerzity Karlovy.

Stěžuje si, kde může

„Jestliže se ve stížnosti s argumenty nepracuje a píše se tam spíše něco ve stylu výhrůžky, není podle mě úplně správné,” řekl Wollner.

Uvedl také, že má informace, že stížnosti Radě ČT nejsou jedinými aktivitami Agrofertu, co se výhrad k zpravodajství o firmě týče. Babiš podle Wollnera využívá každou příležitost, například setkání s novináři, aby dal najevo, že mu přílišné informování o Agrofertu a možném střetu zájmů není po chuti.

„Nevím, na jaké bázi to je, ke mně se to donese od mých nadřízených,” doplnil v pátek Wollner. „Je fakt, že to říká na potkání i novinářům z České televize, se kterými točí,” popsal Novinkám způsob Babišova „tlaku” na veřejnoprávní médium.

Zároveň odmítá pojímat reportáže o politicích a jejich rozporuplných aktivitách osobně a jako souboj kdo s koho. „Byl bych rád, aby si všichni politici v téhle zemi uvědomili, že to není otázka nějakého souboje, ale základní práce novináře, kterou je kontrola moci, jež se opírá o fakta a realitu,” připomněl s poukazem na demokratické principy.