Firma na město již podala žalobu. Historicky vznikly závazky Prahy vůči firmě Haguess, která byla původním majitelem projektu. Před časem jej převzal nový majitel, společnost EMS.

Schválení rozhodčí smlouvy umožní zahájit arbitráž ohledně části dluhů za licence ke kartám za 34 miliónů korun.

Arbitráž by měla proti klasickému soudnímu jednání trvat kratší dobu. Rozhodčí soud podobně projednává spory Prahy ohledně tunelu Blanka.

Budoucnost karty nejasná

O rozhodčí smlouvě jednali radní již na dvou předchozích zasedáních – na obou své rozhodnutí odložili.

Co bude dál s kartou pocházející z éry primátora Pavla Béma (ODS), není jasné. EMS v uplynulých měsících předložila Praze tři nabídky. Podle vedení města v jedné z nich žádala nepřijatelnou částku blížící se 500 miliónům korun. EMS následně předložilo další dvě, do kterých by byli zapojeni soukromí investoři. Ani na tyto nabídky Praha nepřistoupila.

Končící primátor Tomáš Hudeček nedávno řekl, že město připravuje zavedení nové a údajně levnější karty. Odcházející vedení radnice o ní zatím nerozhodlo.

Kartu Opencard si dosud vyzvedlo asi 1,2 miliónu cestujících. Projekt je spojen s řadou problematických smluv a vedení města se s nimi dlouho neúspěšně vyrovnává. Za prodloužení jedné ze smluv, na níž bylo pokračování opencard závislé, čelí obžalobě deset bývalých i současných radních za ODS a TOP 09 a pět úředníků.