„Při prohlídkách se kontrolují v podstatě všechny technické parametry, tedy stav zařízení a jejich napojení mezi sebou,“ uvedla Reidingerová.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Kontroloři prochází stanice ve směru od Motola na Bořislavku. Například ve stanici Veleslavín byly zatím zjištěny pouze drobné vady. „Jedná se třeba o chybějící mřížku na vzduchotechnice, to se hned napraví,“ řekl stavbyvedoucí stanice Veleslavín Lukáš Kubín. Kontroly se ve všech stanicích budou před dokončením opakovat.

Stavba má být dokončena 17. listopadu, potom začne DPP s testovacími jízdami. Zprovoznění je naplánováno na duben 2015. Dělníci nyní dokončují především povrchové práce ve stanicích i vestibulech.

„Koleje jsou kompletně hotové a trať je již pod proudem,“ řekl Ďuriš. Plně funkční je i měnírna elektrického proudu v Motole, odkud bude nový úsek napájen. Jako poslední dělníci kompletně dokončí stanici Bořislavka, stavba postupovala od konečné v Motole do Dejvic.

O dvě miliardy méně

Stavba začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun, podle Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší. Z evropských fondů má na stavbu jít 7,5 miliardy.