„České republice náleželo 22 poslaneckých mandátů v Evropském parlamentu z celkového počtu 766 poslanců. V uplynulých letech nás zastupovali poslanci, kteří se neprosadili. Někteří se o práci nezajímali, jiní nebyli jazykově nebo odborně vybavení,“ zní v klipu.

Čeští zástupci si v Bruselu podle ANO nevybudovali takovou základnu, aby byli schopni ovlivnit dění v Evropském parlamentu: „Vinou neschopných a otahaných partajních dinosaurů zastupujících Českou republiku jsme neměli šanci dění v Evropském parlamentu ovlivnit a ochránit zájmy našich občanů.“

Řešením je podle hnutí zvolit takové zástupce, kteří budou schopni dobře komunikovat a získat si na evropské úrovni spojence. Chtějí tak prosadit zjednodušení legislativy a rozvoj dopravní infrastruktury.

Vysvětlit program v souvislostech

ANO připravilo pro kampaň celkem tři animované spoty, které bude postupně zveřejňovat. „Jsou součástí strategie, kdy chceme vysvětlit voličům volební program kandidátů hnutí ANO do EP v souvislostech. Volební programy politických stran jsou ve většině případů i přes svůj častý populismus pro voliče těžko srozumitelné,“ řekla Novinkám mluvčí hnutí Lucie Kubovičová.

„Proto jsme se rozhodli vybočit ze zaběhlých způsobů komunikace volebních programů a zvolili populární a milý způsob animace. Toto zpracování nám pomáhá vysvětlit program a jeho důvody v souvislostech tak, aby byly srozumitelné co největšímu počtu lidí,“ upřesnila.