Upozornění, které vedlo ke zrušení stránek, zdůvodňovalo vedení města skutečností, že se jedná o porušování ochranné známky.

„Takové zdůvodnění nemá podle nás jasné právní opodstatnění a je zvláštní, že přichází po dvou a půl letech existence stránky. Nicméně zůstaneme nad věcí a proti zrušení se nijak bránit nebudeme. Kroky radnice nás totiž neumlčely, ale paradoxně ještě posílily,“ řekl Právu Matěj Holan, lídr neformální platformy.

„Vždyť o stránky jsme přišli ve chvíli, kdy měly 16 900 podporovatelů, které získaly za dva a půl roku od spuštění, a od chvíle, kdy vešlo ve známost, že stránky byly zrušeny, má již jejich nástupnický profil Žít Brno RIP přes 15 tisíc fanoušků. A jejich počet neustále přibývá, takže během několika málo dní předpokládáme, že jich bude ještě mnohem více než na stránkách předchozích,“ dodal Holan.

Porušili prý autorská práva

„Magistrát informoval společnost Facebook o porušování pravidel uživatelů Facebooku již v listopadu 2013 a poté znovu na konci ledna 2014 s tím, že jde o porušování práv města Brna k ochranné známce a vydávání se za oficiální účty města. Rozhodnutí o tom, zda opravdu došlo k porušení pravidel služby Facebook a zda budou využity kroky, se kterými jsou všichni uživatelé sítě seznámeni, včetně možnosti obsah účtů zablokovat, bylo plně v kompetenci společnosti Facebook,“ uvedla vedoucí tiskového odboru magistrátu Soňa Haluzová.

Jak dále doplnila, magistrát obdržel v sobotu od společnosti Facebook následující informaci. „Obsah vytvořený třetí stranou nebo uživatelem, který jste nám nahlásili a který porušoval naše Prohlášení o právech a povinnostech, jsme odebrali nebo jsme k němu zablokovali přístup. Na základě této akce považujeme problém týkající se duševního vlastnictví z tohoto reportu za vyřešený,“ informovala mluvčí.

Magistrát se brání: necenzurujeme

Magistrát odmítá nařčení z cenzury a nebrání se obnovení profilu, pokud bude splňovat všechny náležitosti vyplývající z práv k duševnímu vlastnictví.

Porušování ochranné známky vidí vedení města především v tom, že výraz „Žít Brno“ používá stylizované logo, které pro Brno před několika roky vytvořila marketingová firma jako součást oficiální symboliky v kampani pro zviditelnění města.