Ministr totiž uvolnil 11 miliónů korun z evropských fondů na projekt, jehož součástí je i „originální roadshow v Karlovarském a Jihočeském kraji“. Ta odstartovala v pondělí a vysvětluje školákům, jak prý skutečně probíhá globální oteplování. Podle organizátorů na něj nemá člověk vliv. To odpovídá Klausovu názoru.

„Školáci se formou pokusů přímo ve svých školních lavicích poučí o tom, jak probíhá skleníkový efekt. Tímto projektem chceme vyvrátit řadu mýtů o globálním oteplování. Jednou z nejčastějších fám je například to, že skleníkový efekt vyrábí člověk, což vlastně není pravda,“ uvedl jeden z účastníků popularizačně naučné show David Lobotka.

Klaus tvrdí to samé: že omezováním emisí CO2 se oteplování nezastaví. Je proto podle něj zbytečné a neefektivní pokoušet se tyto emise razantně snižovat.

Společnost, jež akci realizuje, nabízí základním a středním školám originální představení zdarma. Koordinátorka projektu Petra Nádeníčková dodala: „Díky podpoře ministerstva školství jsme tuto akci mohli plně realizovat. Projekt nám navíc pomohl získat nové kontakty na pedagogy z Karlovarského, Jihočeského a Plzeňského kraje, které využijeme k další možné spolupráci.“

Na projekt bylo vyčleněno podle Tomáše Moravce ze společnosti Techmania 11 miliónů korun. Roadshow, kdy lektoři do škol dojedou vozy, je ale podle něj jen jednou z mnoha aktivit.

„Skleníkový efekt jde napříč fyzikou, chemií a přírodopisem,“ zdůvodnila výběr tématu Nádeníčková s tím, že roadshow by měla žákům poskytnout základní informace. Studenti se seznámí například se silou atmosférického tlaku, se složkami atmosféry.
Akce je součástí popularizačního projektu školství Podpora technických a přírodovědných oborů. Jeho rozpočet je podle informací školství 198 miliónů korun. Hlavním cílem je zavedení systému marketingové podpory technicky a přírodovědně orientovaných oborů na školách.

Projekt vznikl ve spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni a Jihočeskou univerzitou v Českých Budějovicích.