Cestující budou moci novou tramvaj využít na lince 7, která jezdí z Radlické přes Smíchov, Nusle do Vršovic a Hostivaře, a na lince 18, která spojuje Pankrác s Nuslemi, Karlovým náměstím, Hradčanskou a Petřinami.

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) dosud od výrobce ani jednu tramvaj 15T ForCity oficiálně nepřevzal. Tramvaj musí nejprve najezdit asi 5000 kilometrů bez cestujících a dalších 15 000 kilometrů s cestujícími. Teprve pak může být podle Vysoudilové homologována. Pokud by se ale během tohoto provozu objevila nějaká závada, musel by se podle mluvčí zkušební provoz opakovat.

"Až bude tramvaj povolena do provozu drážním úřadem, začneme vozy od dodavatele odebírat," uvedla mluvčí. Vysoudilová odhaduje, že do konce letošního roku bude v ulicích Prahy jezdit pouze jedna tramvaj. V následujících sedmi letech chce ale DPP od Škody koupit celkem 250 tramvají. Cena jednoho vozu je zhruba 60 miliónů korun.

Video

ForCity - nová pražská tramvaj. Zdroj: Stream.cz

Záruka bude delší

První tramvaj 15T ForCity měla cestující v Praze původně vozit už v létě loňského roku. Kvůli závadám ale nebyl zkušební provoz dosud dokončen. Vozy měly závady, naposledy byly například zjištěny problémy s pantografy. Kvůli problémům dostane dopravní podnik na nízkopodlažní tramvaje delší záruku. Místo původních 24 by měla trvat 31 měsíců.

Škoda 15T ForCity má být první tramvají v Praze, která má v celé délce nízké podlahy. Motory jsou umístěny přímo na kolech, podvozky jsou částečně otočné, což má zlepšit komfort jízdy a snížit hlučnost a opotřebení kolejí. V tramvajích budou sedačky z tvrzené překližky, která má odolávat vandalům.