Zakonzervování stavby je pro lidi zcela nepřijatelné a trvají na tom, aby výstavba mostu pokračovala. „Nový most potřebujeme jako sůl,“ řekla Markéta Opartyová, členka petičního výboru. Podle ní nejsou na objízdných trasách chodníky, cesty jsou v dezolátním stavu a zhruba kilometr a půl dlouhá cesta ze Skřečoně do města trvá v současné době i půl hodiny.

Od čtvrtku 19. srpna proto kolují Bohumínem petiční archy. „Víme že radnice za most bojuje a my jí chceme takhle pomoct. Věřím, že více než půlka lidí Bohumína petici podepíše,“ myslí si Opartyová.

Zastavení dostavby mostu popudilo takřka každého z třiadvacetitisícového Bohumína. Po mostě totiž vede silnice I/67 směřující na Karvinou a Český Těšín.

„Už teď je ta situace mimořádně svízelná. Když chceme s dětmi do kina nebo na bazén, musíme si najímat dopravce, který nás odveze, protože jinak se do města nedostaneme,“ popsala ředitelka Základní a mateřské školy ve Skřečoni Marie Valuštíková. S peticí souhlasí, věří totiž, že ministrovo původní rozhodnutí, které je prý politika a ne výsledkem racionálního uvažování, zlomí. „Stávající situace ohrožuje bezpečnost a zdraví dětí,“ pravila ředitelka rázně.

Mohou za to nepřesné informace, soudí starosta

Podle bohumínského starosty Petra Víchy (ČSSD) rozhodl Bárta o ukončení stavby mostu na základě nepřesných informací. „Zastavil akci podle jejího názvu Skřečoň-Bohumín-obchvat. Někdo prostě selhal a nepřipravil dobré podklady a neinformoval jej, že na začátku této investiční akce stavaři snesli starý most a nový most je ve vysokém stupni rozestavěnosti. Věříme, že až pan ministr do Bohumína přijede, vyslechne si věcné i technické argumenty a na místě uvidí, jak moc rozestavěný most je, tak jej to přesvědčí, že své stanovisko změní a most bude dostavěn,“ uvedl starosta a upozornil na to, že úspory lze najít jinde, ne však na mostě. „Vůbec se lidem nedivím, že se brání,“ řekl Vícha a dodal, že i on petici podporuje.

Nejen v Bohumíně způsobilo Bártovo rozhodnutí o pozastavení některých dopravních staveb pozdvižení. Na severu Moravy a ve Slezsku zastavil ministr tři stavby.

„Může dojít k občanské neposlušnosti. Lidé uvažují o blokádě silnice, ať je vidět, kolik problémů to sebou nese,“ poukázal Pavel Mališ předseda sdružení I/11, který bojuje za dostavbu silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou. Podle něj se zastavení stavby silnice nejvíce dotkne obyvatel Velké Polomi a Hrabyně.

Obce investovaly do staveb milióny

„Budeme určitě chtít zdůvodnit, proč jsou zastaveny tři stavby v Moravskoslezském kraji, a ve zbytku republiky jen jedna jediná,“ dodal Mališ s tím, že rozhodnutí ministra je nespravedlivé. „Taky proto, že obce vložily do přípravy této silnice ze svých rozpočtů sedm miliónů a Opava přes tři milióny. A výsledek je nyní takový, že stavby jsou zastaveny!“

Mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský považuje blokády silnic a jiné protesty za předčasné. „Pan ministr slíbil, že přijede, prosím proto obyvatele, aby posečkali,“ řekl a dodal, že ministr přiveze do Bohumína určité řešení, jak stávající situaci změnit. Ptačinský navíc potvrdil, že návštěva Bohumína bude příští týden pro Bártu stěžejním bodem. „Ale předpokládá se, že nepojede jen tam. Bude to další cesta na Ostravsko,“ objasnil mluvčí.