Liška řekl, že Klaus svým kladením dodatečných podmínek nutných k ratifikaci Lisabonu narušuje ústavní pořádek a dostává ČR do izolace.

Liška zmínil i možnosti, které Ústava nabízí ohledně odvolatelnosti prezidenta v článcích 65 a 66. Dodal, že je možné žalovat prezidenta pro velezradu, což by však musel iniciovat Senát a Liška tuto možnost nepovažuje za schůdnou.

Další možností je společné usnesení Sněmovny a Senátu, které by zbavilo prezidenta úřadu. Ústava tuto možnost připouští v případě, že hlava státu není schopna vykonávat svůj mandát. Zelení prý možná takovýto návrh ve Sněmovně přednesou.

Články Ústavy, na které zelení odkazují
Článek 65
(1) Prezidenta republiky nelze zadržet, trestně stíhat ani stíhat pro přestupek nebo jiný správní delikt.
(2) Prezident republiky může být stíhán pro velezradu, a to před Ústavním soudem na základě žaloby Senátu. Trestem může být ztráta prezidentského úřadu a způsobilosti jej znovu nabýt.
(3) Trestní stíhání pro trestné činy spáchané po dobu výkonu funkce prezidenta republiky je navždy vyloučeno.
Článek 66
Uvolní-li se úřad prezidenta republiky a nový prezident republiky ještě není zvolen nebo nesložil slib, rovněž nemůže-li prezident republiky svůj úřad ze závažných důvodů vykonávat a usnese-li se na tom Poslanecká sněmovna a Senát, přísluší výkon funkcí (...) předsedovi vlády. Předsedovi Poslanecké sněmovny přísluší v době, kdy předseda vlády vykonává vymezené funkce prezidenta republiky výkon funkcí prezidenta republiky (...) uvolní-li se úřad prezidenta republiky v době, kdy je Poslanecká sněmovna rozpuštěna, přísluší výkon těchto funkcí předsedovi Senátu.