Hlavní obsah

Na osudné trati v Ostravě už znovu jezdí tramvaje

Právo, Novinky, kij, hon

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

OSTRAVA
Aktualizováno

Provoz ostravských tramvají na osudné trati z Ostravy-Poruby do Zátiší byl obnoven. V pondělí krátce před 16. hodinou se tu tramvaje opět rozjely. Drážní inspekce s obnovením provozu souhlasila. K novým bezpečnostním opatřením dopravního podniku měla pouze čtyři drobné technické připomínky, které podnik následně splnil.

Foto: Aleš Honus, Právo

Tramvaje na lince 5 už opět vozí cestující.

Článek

Do dvou vagónů nastoupily asi tři desítky cestujících a dalších dvacet novinářů, fotografů a kameramanů. „Nemám strach. Jsem si jistý, že už se nic podobného nemůže stát, teď už si dají pozor,“ svěřil se jeden z cestujících Jiří Juchelka z Ostravy, který si tramvají vyjel na chatu, kterou má v Horní Lhotě.

Do tramvaje nastoupila i žena, která v osudný den cestovala tragickou linkou. Naštěstí ale nebyla zraněna. „Do tramvaje jsem nastoupila s velmi špatnými pocity. Byl to zážitek, který nezapomenu celý život, pamatuji si jen křik a krev,“ řekla dvaačtyřicetiletá žena, která ale odmítla říci svoje jméno.

„Měli jsme čtyři výhrady organizačního charakteru, které musejí být zapracovány do nové směrnice pro provoz na trati,“ uvedl vrchní inspektor Dražní inspekce Ostrava Robert Kindl.

Podle názoru drážního inspektora jsou nová opatření dostatečná. „Současné zabezpečení, jaké na trati je, tedy s novými bezpečnostními prvky, je dostatečné. Samozřejmě opět upozorňujeme na to, že stále záleží na lidském faktoru, který je omylný,“ konstatoval Kindl.

Před spuštěním provozu ještě inspekce upravovala spolu s dopravním podnikem směrnice, které ještě muselo schválit vedení podniku. Proběhlo také proškolení jízdního personálu a dispečerů.

Řidič bude volat dispečerovi a vypínat si signalizační světlo

Podle nových bepečnostních opatření bude muset řidič na místě křížení zastavit a zavolat dispečerovi, bez jehož souhlasu se nesmí pohnout z místa. Přibylo také světlo které řidiče upozorní, že nesmí vjet na trať. Řidič si bude světlo vypínat sám, a pak až vyrazí na trať. Když projede, tak světlo opět naskočí.

.: Přibylo také světlo, které řidiče upozorní, že nesmí vjet na trať.foto: Právo/Aleš Honus

Kromě těchto dvou opatření se na kritickém úseku jednokolejky sníží dosud povolená rychlost ze 60 na 40 kilometrů za hodinu. Řidiči navíc museli absolvoval školení o nových bezpečnostních předpisech na trati.

K nehodě došlo předminulý pátek mezi zastávkami Poruba koupaliště a Vřesina. Zemřeli tři lidé, jeden z nich v nemocnici. Zraněných bylo 45 cestujících, z toho 14 těžce.

Policisté ve čtvrtek odložili výslech čtyřiadvacetiletého řidiče, který je podezřelý, že nehodu zavinil. Zřejmě nepočkal, až projede protijedoucí souprava, a vjel na jednokolejnou trať. Nyní leží v ostravské městské nemocnici ve stabilizovaném stavu.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám