Článek
Stroj se krátce po startu 12. června zřítil na západě Indie do obydlené oblasti a jeho pád nepřežilo 241 lidí na palubě a 19 osob na zemi.
Předběžné vyšetřování podle WSJ naznačuje, že přepínače, které kontrolovaly průtok paliva do motorů, byly vypnuty. Právě to mohlo vést ke ztrátě tahu potřebného pro udržení letadla ve vzduchu. Piloti pomocí těchto spínačů spouštějí motory letadla, vypínají je nebo je v určitých nouzových situacích resetují.
Přepínače by měly být za normálních podmínek zapnuté. Není jasné, proč tomu tak nebylo u letounu Air India. Stejně tak zatím vyšetřovatelé nevědí, jestli byly přepínače vypnuty schválně, nebo omylem, případně jestli se piloti snažili je znovu nastartovat, píše WSJ.
Vypnuté přepínače by ale mohly nabídnout vysvětlení, proč byl aktivován nouzový zdroj paliva v podobě malé turbíny ve spodní části trupu, která je poháněna náporem vzduchu (v angličtině ram air turbine, RAT).
Výjimečné selhání obou motorů
Nehoda u západoindického Ahmadábádu byla výjimečná právě selháním obou motorů, shodují se podle listu odborníci. Pád Boeingu 787-8 Dreamliner, který do té doby nehavaroval, přežil pouze jeden cestující.
Kapitán spoje AI 171 měl nalétáno přes 10 000 hodin s většími typy letadel, druhý pilot nalétal přes 3400 hodin. Rodiny obou pilotů se odmítly k incidentu vyjádřit.
Americké úřady, které se na vyšetřování rovněž podílejí, uvádějí, že nehodu nezpůsobila technická závada Boeingu 787-8 Dreamliner nebo motorů americké společnosti GE Aviation, píše dále WSJ. Předběžné závěry ale mohou být brzy vyvráceny novými informacemi a závěrečnou zprávu mohou vyšetřovatelé vydat až za rok nebo déle.
Indičtí vyšetřovatelé zatím nabídli jen velmi málo informací o nehodě a není jasné, kolik toho předloží v předběžné zprávě, píše Hindustan Times.