Hlavní obsah

Tučná pokuta pro australskou firmu. Tvrdila, že její oblečení chrání proti covidu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Canberra

Australský výrobce funkčního a sportovního oblečení Lorna Jane dostal pokutu ve výši pěti milionů australských dolarů (80 milionů korun) za tvrzení, že používá přelomovou technologii LJ Shield, která brání přenosu všech patogenů, včetně koronaviru. Firma, která má své obchody i v USA, na Novém Zélandu a v Singapuru, verdikt přijala, uvedla stanice BBC.

Foto: Profimedia.cz

Lorna Jane Clarksonová

Článek

Lorna Jane uváděla, že technologie LJ Shield eliminuje viry, které se dostanou do styku s touto látkou. Zmiňovala v této souvislosti pandemii covidu-19.

Technologie měla chránit i před bakteriemi a plísněmi, neměla poškozovat kůži a oděv si měl zachovávat své protektivní účinky i po vyprání.

Federální soudce to označil za vykořisťovatelský, predátorský a potenciálně nebezpečný postup. V rozsudku stojí, že firma tyto vlastnosti předkládala spotřebitelům, jako by byly vědecky potvrzené, i když tomu tak nebylo.

Česko se stalo kvůli oblečení v Tokiu terčem vtipů, experti při americké kolekci zívají

Zahraniční

Soud udělil firmě pokutu za nepravdivá a zavádějící tvrzení a jednání, které mohlo uvést veřejnost v omyl. Podle soudce byla kampaň vedená zakladatelkou společnosti Lornou Jane Clarksonovou.

Společnost musí uvést celou věc na pravou míru a po tři roky má zakázáno pronášet jakékoli zmínky o protivirových účincích v souvislosti se svým funkčním oblečením, pokud pro to nebude mít podložený základ.

Poté, co Lorna Jane začala loni v červenci během pandemie covidu-19 s marketingem na oděvy využívající této technologie, obrátila se na soud Australská komise pro hospodářskou soutěž a spotřebitele (ACCC).

Nechutný marketing firmy

Předseda ACCC Rod Sims k postupu firmy uvedl: „Bylo to hrozné chování, protože obsahovalo závažná tvrzení, týkající se veřejného zdraví, která nebyla podložená. Celá marketingová kampaň byla založena pouze na touze spotřebitelů po větší ochraně před globální pandemií.“

Společnost se hájila, že ji oklamal dodavatel látky. „Důvěryhodný dodavatel nám prodal produkt, který nefungoval, tak jam slíbil,“ řekl výkonný ředitel společnosti Bill Clarkson.

„Nechal nás uvěřit, že technologie LJ Shield se prodávala v Austrálii, USA, Číně a na Tchaj-wanu a že je jak antibakteriální, tak antivirální. Byli jsme přesvědčení, že předáváme tuto výhodu našim zákazníkům.“

Proč na nás ti rolníci mávají? Česká olympijská kolekce je terčem vtipů

Koktejl

Společnost přiznala, že její zakladatelka Lorna Jane Clarksonová, která je také hlavní kreativní ředitelkou, schválila propagační materiály na funkční oblečení LJ Shield a osobně pronesla nepravdivá tvrzení v tiskové zprávě a na videu na Instagramu.

Už minulý týden byla firma Úřadem pro léčivé přípravky odsouzena za nezákonnou reklamu v souvislosti covidem-19 k pokutě 40 tisíc australských dolarů.

Reklama

Výběr článků

Načítám