Hlavní obsah

Volební účast přes 90 procent? Kreml vsadil na agitační komisaře

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ruské agentury pro průzkum veřejného mínění hlásí před prezidentskými volbami nebývale vysoký příslib účasti. K urnám se podle nejsmělejších předpokladů chce „zcela jistě“ vydat 78 procent dotázaných voličů, zatímco „nejspíš přijde“ dalších 14 procent z nich. Není to prý samo sebou - má jít o výsledek mravenčí práce agitačních komisí, které absolvovaly desítky milionů osobních pohovorů s voliči.

Foto: Profimedia.cz

Předčasné hlasování v ruských prezidentských volbách už probíhá.

Článek

Rusové budou volit šéfa Kremlu od 15. do 17. března a jediným reálným kandidátem se šancí uspět je opět Vladimir Putin.

Podle Ústřední volební komise (ÚVK) agitátoři obešli celkem 57,5 milionu ruských domácností a také nejméně osm tisíc pracovišť, kde se schůzek zúčastnily dva miliony lidí. Osobní pohovory s komisaři má za sebou 43,5 milionu ruských voličů, prohlásila členka ÚVK Elmira Chajmurzinová.

Na přesvědčovací a informační projekt InformUIK, do nějž se zapojilo na 331 tisíc komisařů, padlo z federálního rozpočtu 7,7 miliardy rublů (necelé dvě miliardy korun), další neupřesněný obnos peněz pak vysál z regionálních pokladen, uvedl Kommersant.

„Doufáme, že obrovský kus práce, kterou jsme absolvovali, nebyl marný, a doťukali jsme se na voličská srdce,“ prohlásila šéfka ÚVK Ella Pamfilovová. Akce se konaly ve všech ruských regionech kromě Moskvy.

Veškerá získaná data a videa ze setkání s voliči „budou pečlivě vyhodnocena“, aby „práce (komisařů) příště dosahovala ještě lepších výsledků“. A to nejen z hlediska odezvy potenciálních voličů, ale i z pohledu přesvědčovacích a informačních schopností komisařů samotných, upozornila Pamfilovová.

Záznamy ze svých akcí proto mají přihlásit do motivační soutěže, kde budou vyhlášeni ti nejúspěšnější v různých kategoriích s příznačnými názvy: „Kam doprava nedojela, tam jsme došli“, „Informování v extrémních (meteorologických - pozn. red.) podmínkách“ či „Nejoriginálnější způsob dopravy k voličům“.

„Mistry komunikace“ budou zvoleni komisaři s nejvyšším počtem komentářů na sociálních sítích či s nejvyšším počtem tzv. followerů (sledujících).

„Poledne proti Putinovi.“ Vdova po Navalném svolává na den voleb protest

Volby

Reklama

Výběr článků

Načítám