Hlavní obsah

Putin za volantem kamazu otevřel most na Krym

15. 5. 2018, 13:18 • Aktualizováno 15. 5. 2018, 14:06

Rusko v úterý slavnostně otevřelo silniční část mostu spojujícího Krym s Ruskem. V čele kolony kamiónů jel kamaz řízený ruským prezidentem Vladimirem Putinem. Za ním jely další sklápěčky, jeřáby a míchačky podniku, který se na stavbě podílel. Pro veřejnost bude most otevřen od středy, ale budou ho moci používat jen osobní automobily a dodávky. Železniční trať bude zprovozněna až v příštím roce.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Putin za volantem kamazu otevřel most na KrymVideo: Reuters

 
Článek

Rusko otevření mostu pojalo v obvyklém bombastickém duchu a hlavní role byla opět svěřena Vladimiru Putinovi. Když se rozsvítila zelená s přáním šťastné cesty, měl jisté problémy zařadit a pak se udržet v levém jízdním pruhu. Pak ale jízdu s kolosem srovnal do jízdního pruhu.

Foto: Alexander Nemenov, ČTK/AP

Ruský prezident Vladimir Putin za volantem nákladního kamazu, se kterým otevřel nový most mezi Ruskem a Krymem.

Most má pomoci se zásobováním ostrova a také má přilákat turisty, na nichž je ekonomika poloostrova závislá.

Záznam: Slavnostní otevření automobilové části mostu spojujícího Rusko s KrymemVideo: Reuters

Po obsazení a anexi ukrajinského poloostrova v roce 2014 zavládl mezi ruskojazyčnými obyvateli Krymu velký optimismus, který ale postupně ochladl v důsledku problémů s nedostatkem elektřiny, surovin a vody.

Cesta směřující na sever na Ukrajinu zůstala zavřená a poloostrov se potýkal s velkými dopravními problémy. Spojení s ruskou pevninou obstarávaly trajekty, jejichž provoz často vázl vinou nepříznivého počasí.

Foto: Pavel Rebrov, Reuters

Stavba mostu na Krym přes Kerčský průliv

Vybudování mostu se pro Kreml stalo prioritou a v Rusku byl označován za stavbu století. Začal se stavět v únoru 2016, stavba podle oficiálních údajů po dokončení vyjde celkem na 228 miliard rublů (téměř 80 miliard korun).

Most, který je v Rusku největší, je dlouhý 19 kilometrů. Začíná na Tamaňském poloostrově v ruském Krasnodarském kraji a přes ostrov Tuzla směřuje na západ přes Kerčský průliv na krymský Kerčský poloostrov. Projektovaná propustnost je 40 000 automobilů během 24 hodin. Vlakových souprav má přes most projet až 47 denně.

Foto: Pavel Rebrov, Reuters

Celkový pohled na most na Krym

Automobilový provoz na mostě začne ve středu ráno. Hmotnost vozidel je omezena na 3,5 tuny. Později budou na most smět i těžší vozidla. Železniční trať bude dokončena příští rok.

Reklama

Výběr článků