Hlavní obsah

Nechtějí, aby Rusové viděli, jak to u nich vypadá, „vysvětluje“ Moskva zákaz ruských aut v EU

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Moskva

Jen několik dnů poté, co mnohé státy EU přestaly na své území pouštět automobily registrované v Rusku, přišla moskevská propaganda s originálním „vysvětlením“. Cílem opatření je prý snížit počet Rusů v unijních státech, aby se ruská veřejnost nedozvěděla, „jak to tam ve skutečnosti vypadá“.

Foto: Profimedia.cz

Majitelé automobilů s těmito značkami to teď mají v EU těžké

Článek

První byla Litva, záhy následovalo Lotyšsko a Estonsko, přidalo se Polsko a Finsko. Všechny tyto země v průběhu třetího zářijového týdne zakázaly vjezd automobilů registrovaných v Rusku na své území.

Stalo se tak brzy poté, co Evropská komise (EK) vyjasnila pravidla ohledně zákazu dovozu vybraných druhů předmětů a zboží z Ruska. Auta mezi ně patří.

Nyní se v Rusku objevují konspirační teorie o tom, proč EK k tomuto kroku přistoupila. Podle listu Komsomolská pravda (KP) prý jde o zoufalou snahu západní propagandy zbavit se co největšího počtu Rusů, kteří v eurounijních zemích ještě pobývají, aby se běžní občané Ruské federace nemohli dozvědět, jak to tam ve skutečnosti vypadá.

Finsko zakázalo vjezd automobilů s ruskou poznávací značkou

Evropa

„Západ očekával, že sankce budou pro ruskou ekonomiku destruktivní. To se ale nestalo, ačkoli západní propaganda troubí opak. A pak přijdou turisté a vyprávějí nám, jak to tam vlastně všechno je,“ píše KP. „Úřady mají za cíl omezit počet Rusů v Německu, aby nedocházelo ke komunikaci a výměně informací,“ popisuje list údajnou motivaci Berlína.

Podle KP zavládla mezi Rusy žijícími v Evropě panika z toho, že o své automobily přijdou. List uvádí případ z Německa (který ovšem není možné nezávisle ověřit), kdy mělo být vozidlo registrované v Rusku německými úřady konfiskováno přímo na soukromém pozemku.

Relativně „hodní“ jsou ještě podle KP Finové, protože Helsinky daly tam žijícím Rusům půlroční lhůtu na to, aby svá auta přemístili do Ruska.

Do bezpečí za 3000 eur

Podle sdělení KP situace nahrává černému trhu. Situace je prý tak špatná, že například Rusové v Německu se bojí svými auty jezdit, a aby je dostali „do bezpečí“ (tj. do Ruska), neváhají je svěřit za úplatu převozníkům. Taxa za transport vozidla do Ruska, údajně s pomocí falešných polských SPZ, činí „podle obtížnosti případu“ dva až tři tisíce eur (v přepočtu až 73 000 korun).

Takové švindlování sice podle listu není úplně v pořádku, nicméně prý jde „jen o pochopitelnou reakci na nezákonné zabavování ruského majetku“ s tím, že „je třeba jednat rychle, protože situace se bude jistě jen zhoršovat“.

Litva zakázala vjezd autům s ruskými značkami

Zahraniční

Reklama

Výběr článků

Načítám