Článek
Plošina dokáže přepravit „poklady o hmotnosti až 400 kilogramů rychlostí 42 metrů za minutu, a to zcela tiše,“ chvástá se firma na Instagramu. „Když to musí rychle odsýpat,“ stojí na fotografii.
Když ke krádeži došlo a šéf firmy Alexander Böcker si všiml, že na fotografii je výsuvná plošina, kterou jeho firma vyrábí, začal se svojí ženou přemýšlet, „jak by se to dalo využít s trochou humoru“, píše Stern. „I profesionální zločinci sázejí na nejlepší vybavení,“ řekl šéf už dříve stanici WDR.
Novinky oslovily reklamního experta Karla Křivana, podle něhož by tato reklama mohla firmě i uškodit.
„Tahle věc je na hraně, ale myslím si, že může té společnosti reputačně i ublížit ve vztahu k Francouzům, pokud by reklamu vzali jako útok na svoji instituci, na svou národní hrdost. Kdyby někdo u nás vykradl Národní divadlo, nejsem si úplně jistý, jak bychom to brali,“ řekl redakci Křivan.
Nemáme s tím nic společného
Stern uvedl, že plošinu před několika lety společnost Böcker prodala francouzské firmě, která takové zařízení pronajímá, řekl Böcker agentuře AFP. Pachatelé předstírali, že si chtějí výtah pronajmout. Během instruktáže pak zařízení ukradli. Francouzská firma nahlásila krádež minulý týden, uvedl Stern.
„S pachateli a loupeží opravdu nemáme nic společného,“ zdůraznil Böcker. Jeho firma se tak „prakticky stala součástí světové události“, řekl s tím, že do současné chvíle dostal na svůj reklamní slogan převážně pozitivní reakce.
Zloději se dostali nákladním výtahem do prvního patra slavného muzea a pomocí řezacího kotouče otevřeli dvě vitríny. Celá operace netrvala ani deset minut. Pachatelé uprchli na skútrech. Zloději ukradli deset šperků, dva pak našli před budovou. Pařížská prokuratura odhaduje, že jejich cena je 88 milionů eur (2,1 miliardy korun).


