Hlavní obsah

Fico ohlásil bojkot vybraných médií

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Slovenský premiér Robert Fico (Směr) přerušuje veškerou komunikaci s televizí Markíza, Denníkem N, deníkem Sme a webem Aktuality.sk. „Jsou to média, která otevřeně projevují nepřátelské politické postoje založené především na zveřejňování nepravdivých a neúplných informací nebo na zamlčování informací,“ vzkázal Fico ve svém prohlášení.

Foto: Profimedia.cz

Slovenský premiér Robert Fico

Článek

Podle předsedy vlády zmíněná média od prvních hodin po vzniku nové vlády neplní povinnost „pravdivě, všestranně a včas informovat veřejnost o činnosti orgánů veřejné moci, zejména vlády a jejího předsedy“. Tiskový odbor Úřadu vlády zároveň dodal, že Fico respektuje, že orgány veřejné moci mají podle předpisů poskytovat médiím informace o své činnosti.

Kvůli útokům premiéra na média protestovalo v pondělí před Úřadem vlády v Bratislavě několik desítek studentů žurnalistiky. V rukou drželi například transparent „Útok na média = útok na demokracii“.

Fico označuje čtveřici zmíněných médií za nepřátelská vůči jeho straně Směr-sociální demokracie už delší dobu. Nejsilnější slovenská vládní strana například zakázala vstup redaktorům těchto médií na svůj páteční slavnostní sjezd.

Slovenský premiér Fico zakázal vstup „nepřátelských“ médií na sněm strany Směr

Evropa

„Nechtění hosté“ na Úřadu vlády

Premiér rovněž oznámil, že dá prověřit přístup redaktorů zmíněných médií na Úřad vlády. „Prověříme jejich povolení na vstup a práci na Úřadě vlády, tedy právo vstupovat na úřad a otravovat nás s jejich otevřeným nepřátelstvím. Do rozhodnutí budou nechtěnými hosty na Úřadu vlády,“ uvedl Fico ve stanovisku doručeném médiím.

„Podíváme se na těch více než 26 milionů eur (asi 640 milionů korun), které dostala Markíza od předchozí vlády,“ avizoval Fico ve videu, které zveřejnil na sociální síti. Podle slovenského premiéra se TV Markíza nedokáže přenést přes to, že „prohrála volby“, protože „se Směrem ve volbách bojovala“.

Fico chce ministrům za stranu Směr vydat pokyn, jak mají v příštím období finančně přistupovat k televizi Markíza. „Samozřejmě, podíváme se na monopolní chování Markízy na mediálním trhu, které dnes televize předvádí v plné nahotě. Pokud dělají politiku, musejí nést i zodpovědnost za svou politickou činnost,“ dodal předseda vlády.

Televize Markíza je soukromá a patří do skupiny CME investiční skupiny PPF, stejně jako česká TV Nova. Je financována z reklamy. Není jasné, co Fico myslel sumou 26 milionů eur od státu, je ale možné, že měl na mysli reklamy, které si v televizi zaplatily státní firmy.

Výše zmíněná média označil Fico za „mediální soldatesku“, která i po nedávných parlamentních volbách pokračuje v tažení proti straně Směr. „Nejradši by nám nasypali do kávy jed na potkany,“ konstatoval Fico.

Šéfredaktor webu Aktuality.sk Peter Bárdy v souvislosti s útoky Fica na média připomíná, že předseda Směru v minulosti tvrdil, že na Slovensku funguje „organizovaná zločinecká skupina novinářů soustředěných především v Denníku N, deníku Sme a v Aktualitách“. „Vzkázal tehdy orgánům činným v trestním řízení, aby začaly vážně prošetřovat, do jaké míry tito novináři nabourávají státnost a do jaké míry útočí na státní orgány Slovenské republiky,“ upozornil Bárdy.

„Dnes už Fico nazývá Aktuality.sk, Denník N, Sme a Markízu nepřátelskými médii a avizuje, že v tomto duchu vydá pokyny na Úřadu vlády. Je to jasný vzkaz jeho voličům a zároveň na nás kreslí terče. Msta probíhá a je ,elementární věcí‘ Ficovy čtvrté vlády,“ dodal šéfredaktor webu Aktuality.sk.

Pro web Aktuality.sk pracoval investigativní novinář Ján Kuciak, který byl v roce 2018 zavražděn společně se svou snoubenkou Martinou Kušnírovou. Vražda vyvolala masové protivládní protesty, které byly největší od roku 1989. V jejich důsledku podal demisi Fico jako tehdejší premiér a v čele vlády ho nahradil Peter Pellegrini. Po letošních volbách se Fico vrátil k moci.

Fico nevybíravě zaútočil na média

Evropa

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám