Článek
Průzkum se dotazoval, s jakou kampaní se respondent v posledních týdnech setkal nejčastěji. „Obecně pozorujeme, že největší zásah mají kampaně ANO a Spolu,“ uvedla analytička NMS Tereza Friedrichová. Podle ní se jedná o subjekty, které jsou široce rozkročené a snaží se pochytat všechny voliče. Používá se pro ně anglický termín catch-all party.
S kampaní ANO se nejčastěji setkalo 18,2 procenta občanů, kampaň Spolu byla nejviditelnější pro 14,7 procenta občanů. Pro více než třetinu respondentů přitom nebyla viditelná kampaň žádné strany, nebo na otázku nedokázali odpovědět.
„Pokud volič nesleduje sociální sítě, má šanci se setkat s kampaní ve veřejném prostoru ve formě plakátů a billboardů. Samozřejmě jsou místa v České republice, obce a vesnice, kde se vám investice do billboardů nevyplatí,“ řekl politolog Michal Malý z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. „Takovým lidem závidím,“ dodal v nadsázce.