Článek
Fiktivní firmy zakládají žáci vyšších ročníků středních a vyšších odborných škol především s ekonomickým zaměřením. Sami si určují svůj předmět podnikání, vybírají ze svého středu ředitele firmy, shánějí zboží a kupce. Zkrátka chovají se tak, jako by pracovali v reálné společnosti.
Simulují skutečné podmínky
Založit a provozovat firmu není nic jednoduchého. I představitelé fiktivní firmy proto musejí spolupracovat s fiktivním finančním a živnostenským úřadem, zdravotní, sociální a komerční pojišťovnou, bankou a s mnoha dalšími institucemi. Činnost těchto úřadů již dvacet let simuluje Centrum fiktivních firem (CEFIF), které je součástí Národního ústavu pro vzdělávání.
„Březnový mezinárodní veletrh je pro přihlášené firmy pomyslnou cílovou metou. Žáci se od začátku školního roku snaží co nejlépe připravit právě na tuto akci a v mezinárodní konkurenci pak uspět v soutěžích o nejlepší nabídkový katalog, prezentaci a půlminutový reklamní spot,“ vysvětluje Ing. Lukáš Hula, vedoucí Centra fiktivních firem.
Příprava na maturitu
Dovednosti získané ve fiktivní firmě žáci využijí nejen u maturity z ekonomických předmětů, ale především v reálném životě, kdy budou přecházet z fiktivního obchodování k tomu opravdovému.
Pořadatelem veletrhu je již tradičně Obchodní akademie Heroldovy sady v Praze 10 se svou fiktivní firmou Antre; Národní ústav pro vzdělávání akci finančně podporuje.