Článek
„Kraj tak zareagoval na usnesení vlády z října loňského roku, kdy schválila navýšení mezd pro řidičky a řidiče linkových autobusů ze 71,60 korun za hodinu na 98,10 korun a zhruba o sedm korun navíc za ztížené pracovní prostředí. Navýšit se měly také příplatky za čekání mezi jízdami, tzv. čekačky. Přestože vládní nařízení slibovalo řidičům čtyřicetiprocentní nárůst mezd, nic neříkalo o tom, kdo navýšení mezd zaplatí,“ informovala krajská tisková mluvčí Renata Janečková.
„Zlínský kraj se k vládnímu nařízení postavil čelem a veškerou zátěž vládního nařízení převzal na sebe. Nevyčkávali jsme jako v jiných krajích a ani nepožadovali po dopravcích, aby tíhu nařízení zahrnuli do svého cash flow v prvních třech měsících letošního roku, než se situace vyjasní. Řidiči v našem kraji proto nejsou v nejistotě a nemají důvod k protestům,” komentoval aktuální situaci ve Zlínském kraji Pavel Botek, náměstek hejtmana, který má na starosti dopravu.
„Nemáme doposud vysoutěžené dopravce ve výběrovém řízení, proto zůstávají v platnosti již dříve uzavřené smlouvy s jednotlivými dopravci. O to byla naše výchozí situace jednodušší. Do dodatků stávajících kmenových smluv jsme doplnili odstavec o navýšení finančních prostředků na mzdy řidičů do prokazatelné ztráty, kterou nám každoročně dopravci vyúčtovávají v rámci závazků veřejné služby,“ dodal náměstek hejtmana.
„Od ledna letošního roku vyplácíme jednotlivým dopravcům 1/12 této částky. Každé tři měsíce nám budou dopravci předkládat vyúčtování, ze kterého musí jednoznačně plynout, že peníze byly vyplaceny řidičům,” pokračoval Botek.
„Bohužel jsme teď v situaci, kdy nám tyto peníze v rozpočtu chybí na investice a opravy silnic II. a III. tříd. Proto předpokládáme, že dojde k dohodě s vládou, a že tento výpadek nám bude kompenzovat,” uzavřel komentář náměstek hejtmana Pavel Botek.